Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst, LCHF eller ketolyse-lavkarbo er uaktuelt, vær snill og respekter det. Uansett vil jeg kutte karbohydrater, men lurer på hvor grensen går om jeg får i meg nok energi? Jeg spiser ca 50g havregryn til frokost og ett hjemmelaget lavkarb knekkebrød til kvelds. Av frukt er det eple, appelsin og gulrot det går i. Banan hvis det er lenge til mat. Spiser ca 100g bær daglig også, og mye grønnsaker til middag. Ellers har jeg kuttet ut brød, sukker, pasta og ris. I stor grad potet og, men hender jeg tar en som er kokt og så nedkjølt igjen til middag. Ellers blir det rent kjøtt, fisk, bønner og cottage cheese. Salater til lunsj (da uten mais) og en boks makrell i tomat på knekkebrødet. Hvor går grensen for der jeg må introdusere noe mer fett for å få nok energi? Får jeg nok av all frukten og havregrynen? Ligger på ca 1600 kcal daglig forøvrig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, så mye fett som trengs for at du skal bli mett. Over 72g karbohydrater per dag sies det (ref Lutz) at du må kutte ned på fettet. Altså ikke slik at hvis du spiser 73g karbohydrater, så skal du spise lavfett, men jo mer karbohydrater jo mindre fett.

AnonymBruker
Skrevet

I stor grad potet og, men hender jeg tar en som er kokt og så nedkjølt igjen til middag.

Hvorfor kokt og så nedkjølt igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...