gandalf Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Hvorfor synes folk det er helt forkastelig at en kvinne over 50 år får barn ved hjelp av eggdonasjon i utlandet, mens helt greit at en mann på over 50 blir far? Dette provoserer meg kraftig. Hvorfor i huleste er det verre å ha en gammel mor enn en gammel far? Personlig mener jeg det ikke er noen forskjell. Hva mener dere? 1
Silfen Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Muligens fordi naturen som oftest legger til rette for at menn kan reprodusere seg sent mens kvinner kan ikke. Min oppfatning er at man bør revurdere foreldreskap når man har kommet opp i en viss alder. Nå går jeg ikke av skaftet om en 50-åring blir forelder, 50-åringer i dag er vel så unge som 40-åringer var for 10 år siden, ofte iallfall. Men stort eldre bør man vel ikke være. Likevel kan det være unntak når den ene forelderen er yngre, syns jeg, og det er jo oftest menn som er eldst og kvinnen yngst. Og som med alle vanesaker, så er det lettere å akseptere for folk flest, enn når det skjer noe nytt. 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 What Silfen said. Biologien spiller også her en ikke ubetydelig rolle selv om mange (de fleste?) sliter voldsomt med å akseptere det. Godt kombinert med kultur og sedvane (som muligens har sin forankring i nettopp biologien?). Noen fordeler med å være mann, andre fordeler med å være kvinne - skal vi begynne å innse det snart? Ja, vi som ikke heier på Lysbakken og politisk korrekte kjønnsforskere og sånne altså? 3
Gjest "gjest" Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Folk over 50 år bør vel kanskje tenke om igjen uansett. 2
Sugerøret Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Synes ikke en på 50 uansett kjønn burde produsere barn.Vedkommende er da 60 når barnet er 10, eller grøss 70 når barnet fyller 20 år. For meg er det ren skjær egoisme å få barn så sent i livet 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 For meg er det ren skjær egoisme å få barn så sent i livet Sånn! 2
Orchideae Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Jeg synes man burde tenke seg nøye om når man tipper 45 år, uansett kjønn. I går så jeg en kvinne på 25 år, med en mann i 60 årene og et lite barn på noen måneder. Det blir for meg HELT feil.. 1
Sugerøret Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Sånn! hahaha -Vel jeg vil ikke vært foruten mine flotte (veloppdratte) barn
Wombat Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 For min del spiller det rent biologiske inn: når du får barn sent i livet så er det mange flere komplikasjoner som kan oppstå, du har mye større sjangs for å få et barn det er noe feil med og det blir egoisme for min del.
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 hahaha -Vel jeg vil ikke vært foruten mine flotte (veloppdratte) barn Det skjønner jeg men jeg mistenker at Arve Tellefsen - som ble far i relativt voksen alder - nok vil hevde det samme. Og det er vel betimelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå