Gå til innhold

Serviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor sa ho ville samla paa ein serie til meg og forloveden, men foerst maa me finna ut kva me ynskjer oss. Haapar nokon har tips til nettsider der me kan finna fine selskapstalerkar som me kan begynna aa samla paa.

Eller tips til fine serviser som me kan samle paa. Me liker litt gammaldags stil, elegant og dekorativt, gjerne med floral dekorasjon ala art neuvau. Liker ikkje saanne med blaatt moenster eller rosa blomar og groenne blader. Liker best einsfara talerkar, men gullkant gaar til noeds...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villeroy&Boch

Porsgrund Porselen

Skrevet

Villeroy&Boch

Porsgrund Porselen

Wow! Villeroy&Boch har masse fantastisk. Eg trur eg maa ta tilbake alt eg sa om at ting maatte vera einsfarga!! :) Tusen takk

Skrevet

Sjekk også ut Tilbords. Bla Angelina Platinum og Magic.

AnonymBruker
Skrevet

Royal Copenhagen har mye fint (en del av det PP har er jo kopier av Royal Copenhagen).

AnonymBruker
Skrevet

ser du skriver at du ikke liker blått. Men har du sjekket ut stråmønster fra porsgrunn porselen? det er et fint og klassisk servise i mine øyne i alle fall, samler på det selv. :)

Skrevet

Firkløveren har noen fine :)

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips folkens=) Favoritten er no French Garden Florence av

Villeroy & Boch. Det beste er at me begge er heilt enige ogsaa! Trur litt av grunnen til at eg ikkje har likt fargerike tallerkar foer er at eg berre har sett paa billige versjonar der motivene er stiliserte og fulstendig uten lys og skuggelegging. (Er veldig kresen naar det gjelder saanne ting siden eg studerer kunst).

Grunnen til at eg ikkje liker blaatt er at eg syntes det blir for kaldt. Eg er nok meir tiltrekt til varme fargar. Foeler varme fargar passer betre til stemninga eg ynskjer rundt middagsbordet. Googla nettopp Straamoenster og syntes moensteret var nydelig. Veldig delikat og fint:) Syntes ogsaa blaa fargen var mykje finere enn den litt moerkere som virker meir vanlig. Desverre fortsatt for kaldt for min del, men eg er sikker paa at dei er nydelige paa ditt spisebord=)

Firkloeveren har me faktisk vert innpaa foer (den einaste faktisk) Var mykje fint der men ingen ting som var heilt perfekt liksom.

• Liker 1
Skrevet

Vi samler på Nathalie fra Porsgrund.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest navnelapp
Skrevet

Styr unna Firkløveren, det er overprisa ift kvalitet og har ingen andrehandsverdi whatsoever. Royal Copenhagen, Porsgrund, Rörstrand, Iittala og Wedgwood og Rosenthal (sjekk ut kjellaren hos Backe i Grensen, masse fint) har mykje flott.

Gjest navnelapp
Skrevet

Og ein annan ting: Sjekk at det ikkje går ut med det første. Servise som er på salg er garantert på veg ut. Sjekk om dei har leveringsgaranti, dei i butikken får ofte vite det om eit servise held på å bli fasa ut.

Skrevet

Servise som er på salg er IKKE garantert på vei ut! Pisspreik!

Gjest navnelapp
Skrevet

Servise som er på salg er IKKE garantert på vei ut! Pisspreik!

det er kanskje garantert, men ganske sannsynleg. Viss du går på glasmagasinet no, så vil du finne den lyseblå varianten av Terence Conran sitt kvardagsservise på halv pris. Kvifor? Det skal gå ut.

Skrevet

Dette er ikke sant, ihvertfall ikke på CG. Har selv jobbet på Christinia GlasMagasin og vi hadde ofte serviser på salg. Og de var sjelden på vei ut. Selvsagt noen som kanskje var det, men flertallet var ikke det. Serviset vi har samlet på de siste årene, Nathalie, er ikke på vei ut, men jeg ser det ofte på salg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har også jobba på Glasmagasinet. Viss du ser "ditt" servise på salg bør du iallfall spørje om det går ut. Viss dei som jobbar der seier nei så er det jo ikkje noko problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...