Gå til innhold

Borgelig vielse hjemme før utenlandsbryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet i 2013, men vil ikke ha en religiøs vielse og dermed må vi gifte oss i Norge først og så bare ha en symbolsk seremoni i utlandet ( har sjekket lover og regler der vi skal gifte oss) før middag og bryllupsfest.

Har tenkt litt på at jeg synes det er litt trist at datoen for giftemålet vårt i offisielle registre og sånn for alltid kommer til å være en tilfeldig dato og ikke bryllupsdagen vi velger å feire sammen med familie og venner...

MEN, i dag fikk jeg en idé som også forloveden min synes er god: hva om vi blir viet i tinghuset her nøyaktig et år før bryllupet i utlandet? Altså samme dato :) Sammen med bare forloverne våre, og gå ut og spise etterpå. Kanskje uten å si i fra til foreldre osv.

Noen som vet hvordan andre har gjort det i forhold til å måtte vies i Norge før bryllup i utlandet? Er det dumt å gifte seg så lenge før man egentlig gifter seg? Det blir jo hemmelig for alle utenom forloverne. Kanskje jeg bare synes ideen er god fordi det kribler i magen når jeg tenker på at vi kan være gift mye snarere enn jeg har trodd :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...