Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga. jobb rakk jeg ikke barnehagen idag. Dette er noe jeg har visst om lenge, så jeg spurte så fint min far om han hadde sett råd for å hente barna, siden han jobber like ved barnehagen. Dette var noe han sa ja til. Pratet med ham på tlf før han hentet de, og jeg sa det bare var å ringe dersom han lurte på noe ift. utstyr han skulle ta med. Jeg nevnte også at det bare var å spørre personalet dersom det var noe han ikke fant. Vi ble enige om at jeg sendte ham en sms med klær han skulle ta med, slik at det ble lettere for ham. I meldingen poengterer jeg at han bare må ringe meg, samt IKKE STRESS. Noe jeg vet han gjør av og til, og da går det galt..

Så kommer han hit med ungene en god stund etter at barnehagen er stengt. Ikke har han med regntøy, støvler og votter, noe jeg skrev at han skulle ta med. Utyrsliste var absolutt ikke lang altså.. Veldig veldig overkommelig, selv for en stresset mann på 50+ Gravide meg med hormoner blir sint. Det høljer jo ned her, og fins ikke en snøflekk engang!! Barna kan jo ikke være ute i helgen, noe vi egentlig hadde planlagt. Han forsvinner bare, etter utbrunnet mitt. Så blir jeg oppringt av en lettere irritert morfar, som er på butikken og handler nye regnklær og støvler, og lurer på størrelsen til ungene. Jeg sier sint "bare glem det, det handler bare om beskjeder som du ikke skjønner." Så legger jeg på.

I ettertid har jeg vel noe dårlig samvittighet. Mannen sier han skjønner reaksjonen min, da vi hadde sett for oss tur i skogen og hele pakka.

Hva tenker dere? Overdreiv jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Ja, det gjorde du.

Alle kan glemme ting. Og han ville faktisk kjøpe nytt utstyr selv om dere ikke trengte det. Irritert eller ei.

Endret av Mortem
  • Liker 10
Skrevet

Hadde jeg vært din far så tror jeg ikke at jeg hadde hentet i barnehagen igjen for deg uansett hvor krise det var.

Jeg skjønner godt at det er irriterende å mangle bekledningen som trengs for å gjennomføre helgas planer, men å finne alt man skal i en barnehage kan til tider være et skikkelig puslespill, og enda verre er det nok når man ikke er helt kjent med hvor alt befinner seg og hvordan tingene man skal ha med seg ser ut. Selv om både du og personalet sikkert kunne hjulpet til og han muligens burde ringt deg så er det ganske urimelig å bli så sint på noen som faktisk gjør deg en tjeneste..

Skjønner frustrasjonen din, så absolutt, men jeg ville holdt kjeft fordi han faktisk var veldig snill allikevel, og heller bannet litt fra deg for deg selv etterpå.

• Liker 23
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en så snill far. Det er mulig at reaksjonen din var forståelig, men faren din gjorde så godt han kunne - sett mer pris på det neste gang.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Det jeg ikke fatter er at han kan glemme en kort liste, med et par ting på. Som resulterer i at planene våre for helga mest sannsynlig blir ødelagte. Han hadde til og med samboeren sin med, og det var visst hun som sto for pakkingen. Da er det vel kanskje en god ide å fortelle henne hva hun skal ta med.

Skrevet

Ja, og du skylder ham en kjempeunnskyldning! Makan til utakknemlig! Dra i skogen neste helg, dette er helt uholdbart.

• Liker 29
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Det jeg ikke fatter er at han kan glemme en kort liste, med et par ting på. Som resulterer i at planene våre for helga mest sannsynlig blir ødelagte. Han hadde til og med samboeren sin med, og det var visst hun som sto for pakkingen. Da er det vel kanskje en god ide å fortelle henne hva hun skal ta med.

Selvfølgelig er det irriterende, men hovedsaken er vel at barnet ditt kom vel hjem?

Ifht. at hun pakket så er det for mange menn litt oppe i åra at "opplagt" at damer kan sånt, at de vet akkurat hva ungene har bruk for og ikke trenger mer informasjon.

Men hvis det er så utrolig viktig at det er verdt å krangle med faren din for så ville jeg kjøpt et sett til å ha hjemme, så slipper du å bli så frustrert om noe ikke er med hjem, uansett om det er du selv eller andre som henter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du poengterer for han at han ikke må stresse, er det ikke sånn at han nødvendigvis klarer å slå av "stressbryteren". Jeg skjønner jo at dere hadde planer, men alle gjør feil innimellom, og feilen han gjorde var da ikke så stor.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pokker til utakknemlig oppførsel!!! Jeg hadde vært skamfull om jeg hadde oppdratt en datter som deg, graviditetshormoner eller ikke... Totalt respektløst!!!

• Liker 15
Skrevet

stakkars, stakkars mann! du burde ha ordentlig dårlig samvittighet og ringe han med en gang imorgen tidlig og unnskylde deg! vær glad han i det hele tatt gadd hjelpe deg! tror ikke du kan forvente mer hjelp fra den kanten!

• Liker 10
Skrevet

Er vel ikke super krise, om dere ikke kommer dere ut i helga. Han hjelpa deg ut av en krise, du burde heller takke han. Det viktigste var jo at han henta barnet ditt....

• Liker 1
Skrevet

Skjønar at du blei irritert, og at det rant over der og då. Men far din gjorde så godt han kunne for å rette opp skaden, og til og med då gav du han ein kommentar som eg veit at mine nærmaste i alle fall ville følt som eit skikkeleg stikk.

Synd med planane, men ein klarer alltids å ordne noko, anten det blir ved å låne kle/utstyr frå nokon andre, eller finne på noko heilt anna. Det er ikkje verdas undergang, så det er poenglaust å vere så hard mot morfaren som trass i alt gjorde deg ei teneste (det hadde då vore verre om både utstyr og ungar måtte bli att i barnehagen, for å setje det litt på spissen).

Det minste du skuldar far din er ei telefonsamtale der du ber om unnskuldning for den stygge kommentaren han fekk då han prøvde å ordne opp etter seg. Han er nok heilt klart lei seg for at han gløymte utstyret, men etter din reaksjon er det du som bør ta initiativ til å ordne opp no. Han har allereie prøvd.

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner hvorfor din far blir stresset...

Hadde fått skikkelig dårlig samvittighet om det var min far som ringte fra butikken for å kjøpe regntøy, der gikk du VIRKELIG over streken.

• Liker 24
Skrevet

Vet du, her var du urimelig. Du skal være veldig takknemlig for at faren din vil hente barn i barnehagen for deg. Det var sikkert en fin stund og opplevelse for begge to.

Men han "kan ikke" jobben, og han gjorde en feil. Ikke av vond vilje, men fordi han ikke fikk det til. Det spiller ingen rolle i den store sammenhengen.

Be om unnskyldning. Si du var hormonell, for det var du. Dessuten har du sikkert et eller annet ungen kan ha på ute. De fleste har da en ekstradress eller noe liggende. Om ikke så kjøper du ny vårdress og tar på godt med tøy under.

Og tar vare på bestefar, for han kommer du til å trenge flere ganger, og han prøvde faktisk så godt han kunne

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her skylder du faren din en unnskyldning. Sånn behandler man ikke folk som gjør deg en tjeneste.

Selv om du mener det er så lett å ta med seg tingene fra barnehagen, så har ikke han vært der før, han skal finne ut hvor ting er, hva som er dine ungers ting, han blir gjerne stresset av andre unger og foreldre som møljer omkring, og kanskje barnet ditt ble litt hyper av at morfar plutselig kom, så det ble enda mer tjohei og styr. Og han er ikke vant til å forholde seg til barnehagestyr. Da er det lett for å bli stresset og ikke få med seg alt.

Synes synd på faren din, jeg...

• Liker 4
Skrevet

Ja, ts, du overdrev og faren din fortjener en unnskyldning. Du skal prise folk som gjør deg en tjeneste, selv om ikke alt går bra. Regntøy kan skaffes, noe faren din også var på vei til å fikse.

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg stemmer i med de andre: du overreagerte og var urimelig.

Han gjør i tillegg det han kan for å bøte på "skaden" ved å reise ut for å kjøpe nytt utstyr for å erstatte det han glemte, noe du takket nei til. Tenk så deilig å kunne hatt dobbelt opp av slikt utstyr! At helgeplanene er spolert er derfor ene og alene din egen feil.

PS: ingen ting er mer irriterende og fungerer dårligere enn å si "ikke stress" til en lettstresset person.

• Liker 3
Skrevet

Trådstarter her igjen..

Faren din er mann og han er ikke småbarnsfar.

Selv jeg som tante uten barn hadde hatt store problemer med å skjønne hva jeg skulle ta med meg hjem fra barnehagen.

Du ødela sikkert dagen for din far også.

• Liker 3
Skrevet

Huff får helt vondt inni meg jeg når jeg tenker på faren din. Han prøvde jo til og med å rette det opp på det eneste viset han kunne, og da ga du han en kald skulder?? Håper du har vett til å gi han en skikkelig unnskyldning, men det virker jo ikke som du syns du har grunn til det engang..... :(

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...