Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som er stødige i bedriftsøkonomi på høyskole universitetsnivå? Jeg trenger sårt din hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du lurer på?

AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på?

Skrevet

Skal ikke skryte på meg for mye, men prøv!

Skrevet

Oi, takk for kjappe svar. Dette gjelder en innleveringsoppgave, skal bare scanne den inn så kommer jeg tilbake med en post straks. (Hadde ikke forventet så kjapt svar.) :sjenert:

Skrevet (endret)

Her kommer det:

Oppgaven er som følger: Sammenlign 2009 med året før, og beregn prosentvis endring i restultatposten driftsinntekter.

Tallene er:

2009 - 2 587 940

2008 - 2 673 134

Slik har jeg gjort det:

Bedriftskonomioppgave1.jpg

Hvordan ser dette ut?

Endret av Lilleloet
Gjest strykebrett
Skrevet

Driftsinntektene er jo lavere i 2009 enn i 2010, så det har jo ikke vært en nedgang, du har nok bare rotet litt med rekkefølgen.

Prøv å trekke 2009 fra 2010 tallet ditt før du deler på fjorårets tall, så blir det nok bra :)

Skrevet

Hadde en skrivefeil i oppgaven, men har rettet det nå, tror det blir rett da... :fnise:

Gjest strykebrett
Skrevet

Så bra :)

Og klapp på skuldren til deg som sitter med oppgaver på fredagskvelden, du er flink! :klappe:

Skrevet

Hehe. Må bare! Siste forsøk på bedriftsøkonomi eksamen i år. :tristbla:

Et lite tileggspørsmål: Er det mulig med over 100% negang i inntekter?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke med mindre man har negative inntekter - og det er i grunn ikke fysisk mulig.

Hva studerer du?

Skrevet

Bachelor i økonomi og administrasjon. :) Er ferdig med alt annet på bacherloren, mangler bare bedriftsøkonomi. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...