Mayen Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har akkurat vasket alt av kjeledresser og regntøy til ungene. Vasket med vaskemiddel fra sportsbutikken beregnet for yttertøy, og lav sentrifuge etter anbefaling fra butikken . MEN alt er jo klissvått har ikke sjangs til at det blir tørt til søndag. Det jeg lurer på da er det mulig å hive dette i tørketrommelen ? Må få det tørrt før jeg impregnerer det, og da må det jo tørke på nytt igjen. Har prøvd å google, men fant ikke noe .
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Hmm, jeg vasker det gjerne et par ganger i uka jeg, henger det på badet og som oftest er det tørt natta over....Reflex regntøy og Reima vinterdress. Om det kan tørkes i tørketrommel kommer an på hva som står i vaskeanvisningen. Et tips ang impregnering, om du bruker den impregneringen som vaskes inn i plaggene slipper du å tørke det først. Da bare vasker du det først på vanlig måte og impregnerer i ny vaskeprosess etterpå.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Prøv å sentrifugere en gang til, på 800 omdreininger f.eks. Pass på at tøyet ikke ligger som en klump i maskina. Er det veldig vått etter en runde til, så vri ut det du får til av vannet. Heng det opp til tørk. Er det ikke tørt til søndag, så må det være noe alvorlig galt med luftfuktigheten i boligen din.
Mayen Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2012 Klærne henger ute problemet er at det er vindstille Da kjører jeg det igjennom en gang til. Ble ikke anbefalt å bruke det som man heiv i maskinen pga det impregnerer tøyet både utvendig og innvendig og gjør at klærne derfor ikke puster som de skal lengre, og det er bare yttersiden man ønsker at skal være vanntett Såå da hiver jeg det på en ny sentrifugering og håper på det beste :=)
Gjest Best Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Heng klærne på badet, eller foran varmepumpen så er det tørt i morgen.
Mayen Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2012 Heng klærne på badet, eller foran varmepumpen så er det tørt i morgen. Har ikke sjangs til det desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå