Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bøker anbefaler du andre å lese? Hvilken sjanger er det, og hva handler den om?

Gleder meg til tips til bra lesestoff :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Å anbefale bøker til noen du ikke kjenner og ikke aner smaken til, er som å spørre "hva koster en bil?".

Det beste er å lete litt rundt på f.eks bokkilden og se på bøker hvor tittel og/eller omslag gir deg lyst til å vite mer. Og så kan du lete etter omtaler av boka.

Skrevet

Å anbefale bøker til noen du ikke kjenner og ikke aner smaken til, er som å spørre "hva koster en bil?".

Det beste er å lete litt rundt på f.eks bokkilden og se på bøker hvor tittel og/eller omslag gir deg lyst til å vite mer. Og så kan du lete etter omtaler av boka.

Det er nettopp derfor jeg spør om hvilken sjanger det er og hva den handler om, slik at jeg selv kan vurdere om dette er noe jeg kunne tenke meg å lese

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kan du nevne noen tidligere bøker du har lest og likt? : )

Skrevet

Det er så mange gode bøker i så totalt ulike sjangre og skrivemåter at det er umulig å anbefale noe når vi ikke vet noe om hva slags type bøker du liker/misliker. Vil du gi oss litt mer å gå på? :)

Skrevet

Jeg har lest en del av Sophie Kinsella som jeg liker veldig godt. Jeg er vel ganske glad i litt morsomme bøker, men jeg liker også å lese spennende bøker som ikke handler for mye om drap. Men dere trenger ikke tenke på hvilken type bøker JEG liker - bare fortell om det dere liker :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har lest en del av Sophie Kinsella som jeg liker veldig godt. Jeg er vel ganske glad i litt morsomme bøker, men jeg liker også å lese spennende bøker som ikke handler for mye om drap. Men dere trenger ikke tenke på hvilken type bøker JEG liker - bare fortell om det dere liker :)

Der understreket du de andres poeng, om hvor vanskelig det er å anbefale bøker uten å ha noe å gå ut fra. For Kinsellas bøker er langt unna det jeg leser, og jeg leser i grunnen sjelden morsomme bøker.

Men hvus du ramser opp noen bøker du har likt, kan sikkert folk komme med forslag til bøker i samme kategori. :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til Kinsella, men jeg er selv svært glad i Nick Hornby. Han skriver bøker som er både morsomme og tankevekkende, kan minne litt om Erlend Loe i stil. Litt moderne og naivistisk, lettlest, morsomt, men samtidig også mange gode og tankevekkende poenger som kommer frem. Hans "How to be Good" og "A Long Way Down" er mine favoritter.

Skrevet

Haha, jeg kom også inn for å anbefale Nick Hornby!! Veldig bra hvis du liker litt morsomme bøker, som samtidig er veldig godt skrevet. Absolutt en av mine favorittforfattere. A Long Way Down som nevnt er bra, også bør du absolutt sjekke ut High Fidelity!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...