Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på en 30% stilling, har den utdanningen og kompetanse de søker etter.

Det var 3 slike stillinger, søknadsfrist var 10 feb. når den fristen var gått ut, var det 4 faglærte og 3 ufaglærte som hadde søkt på denne stillingen.

Så fikk jeg vite på intervju, at pga noen ikke hadde fått med seg sønadsfristen og at dies søknad fra sommer (som var til 100% stillinger) ikke ble betraktet i denne runden, så åpnet de opp igjenn for sølnader og utsatte søknadsfristen til mars.

Dette resulterte i at den nå er 7 faglærte og 8 ufaglærte som hadde søkt på disse stillingene.

mitt spørsmål: er det lov å utsette søknadsfristen, når de har nok søkere som innehar den kompetansen de spør etter?

Finnes dette skriftelig en plass? (har prøvd å google litt rundt, uten helt å finne svar)

Det ble forøverig ikke skriftelig meldt om at fristen var utsatt, kun gitt muntlig beskjed.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naturligvis har de lov til det.

• Liker 1
Skrevet

Vet du hvor på netter hvor jeg kan finne den bekreftelsen skriftelig?? ønsker å vite mer om ansettelse generelt sett.

AnonymBruker
Skrevet

Slike ting står naturligvis ikke skriftlig noe sted, men går under arbeidsgivers styringsrett.

Ellers kan det være lurt som arbeidstaker å sette seg inn i Arbeidsmiljøloven og Ferieloven.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett på hos dem, det står lite om akkuratt min problem stilling. :sukk:

Skrevet (endret)

Det er da ikke uvanlig at en søknadsfrist endres eller utvides, enten fordi man ikke har fått tilstrekkelig antall søkere eller tilstrekkelig antall kvalifiserte søkere.

Det er da helt opp til arbeidsgiver hvilke frister de opererer med - og det står dem fritt til å endre disse - evt. utlyse stillingen(e) på nytt.

Selv om de som har søkt innehar formell kompetanse - behøver det ikke innebære at de er de rette for stillingen. Man har ikke krav på en stilling selv om man formelt sett har riktig kvalifikasjoner.

Endret av LilleBille
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...