Gå til innhold

Overnattingsbesøk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Trenger noen synspunkt på mitt problem. Min samboers barn er hos oss annenhver helg, og det siste halve året har det blitt slik at barnet må ha overnattingsbesøk for ikke å "kjede seg" alene hos oss. Da har barnets søskenbarn vært på besøke hos oss, gjerne hele helgen. Det er klart positive sider med dette, ettersom barnet har noen å være med og ikke krever underholdning hele tiden. Dessuten er det greie barn som vi kjenner godt. Men, i det siste har det blitt slik at vennen fra skolen (som barnet er med hos mor), også skal være med til oss hele helgen. Dette syntes jeg ikke noe om! Føler at vi blir barnevakt for et barn vi ikke kjenner, og at min samboers familie burde blitt prioritert når barnet ikke er her så ofte. Vennen fra gaten kan vente til helgen er over mener jeg... Dette er avtaler som barn og far gjør over hodet på meg, og da blir jeg den dumme hvis jeg sier noe. :roll:

Er jeg smålig og snever, eller er det noen som er enig med meg der ute? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, du må sette grenser!!

Den eneste som skal ha fast avtale hos dere er din manns barn.

alt annet bør være en hyggelig ekstrating innimellom!

Sett ned foten, hev deg opp til sjef i egen heim og si at nå får det være nok. Det er da ikke normalt at et barn må ha med seg noen for ikke å kjede seg hos far....

Skrevet

Det høres helt absurd ut at dette skal være noen selvfølge! Jeg er selv stemor, sambo har tre barn - eldste er 8 år. Han har... skal vi se.... to ganger siden mai, tror jeg, hatt med seg en kamerat for å overnatte når han har vært her. Da har det vært EN natt i løpet av en helg. Sambo har spurt meg hva jeg synes, og det er nesten jeg som har ivret mest for det - for guttens skyld. Men at det skulle være noen selvfølge?? Aldri!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke hver helg, men av og til. Slik er barns verden enten de bor hos far eller mor.

Skrevet

Hvis gutten bare er hos dere hver annen helg trenger han ikke kjede seg med 2 voksne som kan gi full oppmerksomhet - besøke familie, bake kaker, dra på tur, se film, spille spil, gå på cafe og ellers kose seg.

Sett foten ned, du!

Hilsen Trille

Gjest Nicoline
Skrevet

Synes dere ser alt fra de voksnes synspunkt her - det er ikke til å stikke under en stol at barn faktisk foretrekker å være med venner framfor mor og far ... Det har mine bestandig gjort - og det er jeg faktisk takknemlig for. Hvorfor ikke heller være glad for at barnet koser seg og har masse venner? Skal barna lide for at foreldrene flytter hver for seg?

Synes at fraskilte foreldre ofte har en veldig egoistisk tankegang.

Gjest c75 i.i.
Skrevet

Nå er jo dette barnet kun hos far annenhver helg og jeg ville trodd at han var interresert i å være sammen med pappan sin siden han ikke ser han så ofte,men hva vet jeg.

Kanskje dere kunne finne på mer sammen? Som å dra på tur,i svømmehall, lage litt kos med film og god mat på kvelden?

Dersom dere allerede gjør slike ting ofte syns jeg du skal sette foten ned ang. overnatting hele helgen. Det kan fort bli litt mye og det er ikke lenger koselig å ha besøk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg har gjort "opprør" i heimen, og det falt ikke i god jord nei... :roll:

Nå venter jeg til bølgene har lagt seg, og håper min mening tas til etterretning! Hvis ikke.... :x

(For dere som mener jeg er egoistisk....walk a mile in my shoes... :wink: )

Skrevet

det er ok med overnatnings gæster engang imellem men ikke hver gang, man vil jo gerne nyde den tid man har med barnet når nu kun det er hver anden weekend, for hvad er ellers vitsen med at ha barnet hvis ikke man skal lavet noget i felleskab så bare sig nei det må barne far da også forstå det er jo de voksne som bestemmer ikke ungerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...