-Boy- Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Noen tips til en bra shampo for tørr hodebund? leste i en artikkel der flass sjampoen er veldig sterk for at den skal få bort disse kakene med flass man har i hodebunnen. For en tørr hodebunn blir behandlingen rett og slett for sterk. Bruk en sjampo med olje, lecitin og lanolin i, den vil tilføre håret den nødvendige fuktigheten står det i den artikkelene. Noen forslag? Er en mann btw
acna Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har god erfaring med kerastase dermo calm. (Blågrønn beholder) Jeg merker forskjell etter en dusj.
-Boy- Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har god erfaring med kerastase dermo calm. (Blågrønn beholder) Jeg merker forskjell etter en dusj. ahh okey:) Får man kjøpt den på vanlig butikk?
Mr.Omg Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 De har en sjampo som heter Fungoral på apoteket. Den skal være mot flass 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 De har en sjampo som heter Fungoral på apoteket. Den skal være mot flass Nå spør TS om en shampo for tørr hodebunn, ikke flass. Det er ikke det samme. Jeg ville prøvd shampooen for tørr hodebunn fra Bio + (Cutrin). Den fås noen enkelte frisører. Ellers ville jeg gått for en shampo uten SLS, f.eks John Masters Organics (kjøpes på feelunique, eller Einerlåg eller Lavera (fås på helsekost). En shampo med lanolin ville jeg holdt meg langt unna. Det er ingenting som tetter porer som lanolin og det er det siste hodebunnen din trenger. 2
-Boy- Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2012 men er det virkelig ingen shampo man kan få kjøpt i en vanlig matvare butikk?
Gjest Lille-pus Skrevet 3. juni 2012 #7 Skrevet 3. juni 2012 Denne fra Matrix er uovertruffen for sensibel og/eller tørr hodebunn. Ja, jeg vet det står anti-dandruff shampoo på flasken, men den kurerte min sensible og tørre hodebunn med glans - noe frisøren sa den kom til å gjøre, samt at den ikke var en flass-flass shampo men at tørre og irriterte hodebunner ofte 'flasser' uten at det er det vi normal forbinder med flass.
Minsten Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 kerastase shampo'er selges kun hos frisør! Henger meg på denne.. Den er helt super. Koster 240 kroner. Det er dyrt, Men om man blir kvitt problemet er det verdt det. Og shampo'en varer i noen mnd om den brukes riktig.. Loreal har også en shampo som heter sensi balanse. Denne fungerer også for noen, Men har bedre erfaring med Kerastase Klem
-Boy- Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2012 kerastase shampo'er selges kun hos frisør! Henger meg på denne.. Den er helt super. Koster 240 kroner. Det er dyrt, Men om man blir kvitt problemet er det verdt det. Og shampo'en varer i noen mnd om den brukes riktig.. Loreal har også en shampo som heter sensi balanse. Denne fungerer også for noen, Men har bedre erfaring med Kerastase Klem Det er veldig dyrt for en flaske shampo:/ Men blir man virkelig kvitt problemet hvis det funker for så å gå tilbake til vanlig shampo?? Ser ikke for meg at man greier og bli kvitt tørr hodebund jeg men det er godt mulig
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Får man ikke den fra kerastase på feelunique?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Jeg har gode erfaringer med økologisk, litt mer naturlig hårvask. Jeg vet ikke om det er løsningen på tørr hodebunn, men de er generelt snillere mot hodebunn og hår enn vanlig frisør- og butikksjampoo. Kanskje det kan være løsningen for deg? Jeg bruker sjampoobarene fra LUSH og hårvask fra helsekost av merket Urtekram (fås også på litt større matbutikker). 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #12 Skrevet 3. juni 2012 men er det virkelig ingen shampo man kan få kjøpt i en vanlig matvare butikk? Nei, men du må tenke på at butikkshampooene inneholder mye mer vann enn det de gjør hos frisør eller helsekost, slik at disse shampooene er mye drøyere i bruk. Anbefaler deg å gå på helsekosten, der får du god shampoo uten SLS til rundt 80 kr.
Minsten Skrevet 3. juni 2012 #13 Skrevet 3. juni 2012 En kan bli kvitt problemet og eventuelt gå tilbake til butikkshampo.. Men husk at det kan være disse som gjør at hodebunnen din blir tørr.. De kan være ganske sterke.. Og i lengden tror jeg det svarer seg å bruke frisør shampo, de varer lenge!
Minsten Skrevet 3. juni 2012 #14 Skrevet 3. juni 2012 En kan bli kvitt problemet og eventuelt gå tilbake til butikkshampo.. Men husk at det kan være disse som gjør at hodebunnen din blir tørr.. De kan være ganske sterke.. Og i lengden tror jeg det svarer seg å bruke frisør shampo, de varer lenge!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #15 Skrevet 3. juni 2012 En kan bli kvitt problemet og eventuelt gå tilbake til butikkshampo.. Men husk at det kan være disse som gjør at hodebunnen din blir tørr.. De kan være ganske sterke.. Og i lengden tror jeg det svarer seg å bruke frisør shampo, de varer lenge! Hvis det er SLS som er problemet (og det er det som regel) så hjelper det ikke å bytte til frisørshampo, da disse som regel inneholder SLS! 2
Antlers Skrevet 3. juni 2012 #16 Skrevet 3. juni 2012 Hvis du vil gjøre det enkelt og rimelig, så kan du forsøke balsammetoden. Les mer om det i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=648321 I korte trekk så dropper man shampoo, og vasker (jepp, vasker) med balsam. Dette har kurert mang en tørr hodebunn (inkludert min), og håret blir like rent som med shampoo - man må bare skylle litt mer enn man er vant med. Du kan f.eks bruke x-tra balsam fra Coop-butikkene, og den koster vel rundt en tier
-Boy- Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2012 Hvis det er SLS som er problemet (og det er det som regel) så hjelper det ikke å bytte til frisørshampo, da disse som regel inneholder SLS! Så hvor skal man kjøpe shampo hen da??? Og hvilken type??
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 Så hvor skal man kjøpe shampo hen da??? Og hvilken type?? Kjøp på helsekosten! Einerlåg eller Lavera. Anonym poster: 052f932dcce009d42d8849da6793cfed
-Boy- Skrevet 1. juli 2012 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2012 Da har jeg vært på helsekosten og kjøpt en shampo som heter for Tints Of Nature, Sulfate-Free Shampo til 139kr for 250ml:) Synse jeg merket forskjell bare etter første vask men kan nok hende det er jeg som er overtroisk;) Men uansett så vil vel tiden vise om den funker eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå