Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil vite det nåååå....:-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å legge inn inntekt og fradrag i følge oppgaver du har fått så får du beregnet skatten din. Trekk fra hva du faktisk har betalt i skatt og du vet situasjonen din.

AnonymBruker
Skrevet

Selvangivelsen sendes ut ca 20. mars, så ikke lenge igjen :)

AnonymBruker
Skrevet
Bruk dette og så får du vite. :) Jeg får ca 20 tusen tilbake i år!
Skrevet

Vil vite det nåååå....:-)

Men herregud.

Legg inn tallene og finn det ut da.

Ikke akkurat noe stort hokus pokus.

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne du ha regnet ut i desember i fjor allerede. Eller enda bedre: i oktober, for å sjekke om du burde betale mer de siste to mnd i året for å unngå baksmell. Bruk kalkulatoren som AB over her la ut.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har mye nytt eller en veldig komplisert ligning, så burde det vel ikke være noen overraskelse om du får igjen på skatten eller ikke? Vurderer ikke folk slikt i løpet av året? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det når det står "Restskatt: -15 768" ? Må jeg betale restskatt, eller betyr minuset at jeg får igjen den summen?

Skrevet

At du må betale. Hvis ikke hadde det stått "skatt til gode" eller noe sånt

Skrevet (endret)

En ting som ikke kan sies for ofte etter å ha lest i dette forum ofte:

Mer privatøkonomi inn i skolen!!

Endret av Østlandet
  • Liker 9
Gjest Tidssone
Skrevet

Forøvrig sendes selvangivelsen ut om et par uker.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke tall min beste side da jeg har dyskalkuli.Men jeg blir noe forvirret av dette her.Jeg er 100% varig ufør,men når jeg beregner skatten blir det oppført personinntekt på meg,og det har jeg ikke hatt på mange år.

Så det som kommer fram der,tar jeg med en klype salt og venter på papirutgaven av selvangivelsen.

Personinntekten kommer opp i tillegg til det jeg har i pensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det når det står "Restskatt: -15 768" ? Må jeg betale restskatt, eller betyr minuset at jeg får igjen den summen?

Veldig mange som kommer inn og her og får panikk fordi det står minus på skatten har glemt å legge inn hva de faktisk har betalt i skatt det året, bare så du er obs på det.

Og ja, det er fascinerende at mange sitter utålmodig og tripper i mars når man kunne sjekket det for tre måneder siden.

AnonymBruker
Skrevet

Uffa meg...husker jo ikke hvor jeg har lagt alle nødvendige papirer. SYns det er sååå tiltak å legge inn alle tallene på nett. Venter liksågodt et par uker,så får jeg det i posten. Liker best papirutgaven:-) SÅ kan jeg leve i spenning litt til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...