Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte bolig i fjor. Jeg vet ikke hva er likningsverdien. Snart får vi selvangivelsene for inntektsåret 2011 og jeg har ingen peiling hva jeg skal skrive i posten angående likningsverdi primærbolig. Blir det noe forehåndsfylt der eller er det vi som må skrive der?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligningsverdi på bolig ble endret i fjor. Dette blir fastsatt av myndighetene på bakgrunn av type bolig, størrelse og beliggenhet. Dette skal tidligere eier vite. Du skal iallfall ikke sette inn et beløp uten grunn og dokumentasjon. Jeg fikk fastsatt ligningsverdi på bakgrunn av skjema fyllt ut på nett hos skatteetaten.

AnonymBruker
Skrevet

Ligningsverdi på bolig ble endret i fjor. Dette blir fastsatt av myndighetene på bakgrunn av type bolig, størrelse og beliggenhet. Dette skal tidligere eier vite. Du skal iallfall ikke sette inn et beløp uten grunn og dokumentasjon. Jeg fikk fastsatt ligningsverdi på bakgrunn av skjema fyllt ut på nett hos skatteetaten.

TS her.

Kan skatteetaten automatisk hente info fra tidligere eier?

Skrevet

TS her.

Kan skatteetaten automatisk hente info fra tidligere eier?

Skatteetaten VET likn.verdien

AnonymBruker
Skrevet

Skatteetaten VET likn.verdien

Nja. De VET ikke. Her har jeg feil ligningsverdi fordi jeg trykte for leilighet og ikke rekkehus da jeg registrerte det på nett. følgende var for høy ligningsverdi. Skal rette det opp i år.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg regnet ut likningsverdien gjennom kalkulatoren på skatteetaten.no. Da får vi se om den står allerede i selvangivelsen eller ikke. Om det ikke står noe, betyr det at skatteetaten ikke vet verdien. Da må jeg skrive tallet som kom fra kalkulatoren og så skal de sjekke om det stemmer? Har jeg forstått riktig? Beklager dumme spørsmål, men det er første bolig, første gang med mye. Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...