AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 er det sånn at bursdagsbarnet "skal" få en egen kake som de kan godte seg med? eller hvordan gjorde dere det på 1.års dagen?
Silfen Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Gjort litt forskjellig, fra egen liten kake/cupcake, til stykke av kake. Men en hel, stor kake ser jeg ikke noe poeng i å gi.
Pityriasis Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 er det sånn at bursdagsbarnet "skal" få en egen kake som de kan godte seg med? eller hvordan gjorde dere det på 1.års dagen? En hel kake!?! Nei, det gav ikke vi vår ettåring i alle fall! Hadde laget noen kaker, og hun fikk smake og fikk litt på en tallerken som hun "klisset" med - men fikk ikke en EGEN kake bare hun! Er det noen som gir noen en egen kake, uansett alder? Aldri hørt om... Da må det i så fall være snakk om en cupcake/muffin!
Vibi Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Svigermoren min lager alltid en egen bitteliten bløtekake til barnebarna når de fyller ett. Med flagg og ett lys. veldig koselig, selv om barna spiser veldig lite av dem!
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 En hel kake!?! Nei, det gav ikke vi vår ettåring i alle fall! Hadde laget noen kaker, og hun fikk smake og fikk litt på en tallerken som hun "klisset" med - men fikk ikke en EGEN kake bare hun! Er det noen som gir noen en egen kake, uansett alder? Aldri hørt om... Da må det i så fall være snakk om en cupcake/muffin! hehe klarer ikke se for meg hvordan en ettåring skulle klare å få i seg en hel kake alene.
Leanne Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 mine fikk en liten kake til 1 års dagen. Kjøpte et ferdig laget sukkerbrød, brukte pepperkakeform (hjerte) og stakk ut tre hjerter. Fylte det første laget med moset banan, hadde på grøt med eple og kanelsmak i midten og la vanlig krem over. Pyntet med lys. Synes ikke de skulle få så mye sukker i den alderen, men ville alikvel at de skulle få en kake å kose seg med 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Jeg laget muffins som de fikk hver sin av. Glasuren ble slikket av og resten ble most og revet fra hverandre...
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Jeg laget muffins som de fikk hver sin av. Glasuren ble slikket av og resten ble most og revet fra hverandre... virker nesten unødvendig at en ettåring skal få kake. de leker jo mer med den enn å spise den.
Silfen Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 virker nesten unødvendig at en ettåring skal få kake. de leker jo mer med den enn å spise den. Det er jo det som er morsomt! Første kaken for vår del, iallfall. Se de små sjokkerte ansiktene når de får smake noe helt nytt og godt og grise så mye de vil. :D 1
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Det er jo det som er morsomt! Første kaken for vår del, iallfall. Se de små sjokkerte ansiktene når de får smake noe helt nytt og godt og grise så mye de vil. :D jojo moro er det jo.
siebaeo Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 For en fin kakeide, Leanne!! Jeg tok litt av.. Men det var jo mest fordi jeg hadde så utrolig lyst til å lage en flott kake Bakte en sjokoladekake som jeg pyntet med mnd-lokk og en Pingufigur som jeg laget av marsipan og mmf. og navnet til bursdagsbarn osv. Det var ikke meningen 1-åringen skulle få et helt stykke men det hadde faren hans gitt han før jeg fikk sukk for meg.. Ble fine bilder av en veldig glad gutt innsmurt i sjokoladesmuler da.. Og jeg tror ikke han tok skade av det den ene gangen. Ellers serverte jeg barnevennlig hjemmelaget pizza og fruktspyd med store blåbær, melon, banan og halve druer.
Rosebud Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Min fikk sin egen cupcake med glasur. Storkoste seg, og selv om hun lekte en del med den kan jeg love dere at det meste havnet i munnen likevel
siebaeo Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 virker nesten unødvendig at en ettåring skal få kake. de leker jo mer med den enn å spise den. Ble spist en del her.. Men vi kunne så klart latt vær. Men, han fikk smake noe nytt og syntes det var gøy, foreldrene koste seg og ingen tok skade av det. Så no harm done
Gjest BettyBoop Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Ble spist en del her.. Men vi kunne så klart latt vær. Men, han fikk smake noe nytt og syntes det var gøy, foreldrene koste seg og ingen tok skade av det. Så no harm done nei nei jeg mente det ikke slik da. Er gøy at de får kake, mente ikke noe negativt.
Gjest pysepusen Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Han fikk et stykke av den fine kaka tante laget til han
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Min mor lagde bursdagskake for ungen min da han ble et år.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #17 Skrevet 9. mars 2012 Nei. Vi hadde en bløtkake med masse frukt og bær på, og han var strålende fornøyd med å få gafle i seg pynten på kaka. Han fikk smake en t-skje med krem, og var ikke imponert. Like greit, for vi hadde ikke lyst å putte han full i sukker og fløte. Så kaken var mest for gjestenes del.
Harlekin Skrevet 10. mars 2012 #18 Skrevet 10. mars 2012 Jeg lagde ikke noe ekstra, men jeg synes idéen om en bitteliten kake til hvert fødselsdagsbarn som skrevet over, var veldig koselig. Det er jo ikke poenget at barna skal spise masse av kakene, men de kan jo få smake og spise litt om de vil? Vår datter fikk smake en skje, men avviste den kontant. Det gjør hun forsovidt fremdeles, hun er 2,5 og er ikke begeistret for det søte. Merkelig med meg som mor
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #19 Skrevet 10. mars 2012 blir vel vanvittig mye gris på klærne når de sitter der i finstasen??
Harlekin Skrevet 10. mars 2012 #20 Skrevet 10. mars 2012 blir vel vanvittig mye gris på klærne når de sitter der i finstasen?? Sånn er det med barn Det er vel ikke så viktig at de har på seg det fineste de har? Viktigere at de koser seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå