Gå til innhold

Trikkepassasjer leste Bibelen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble skikkelig provosert over at en passasjer på trikken leste Bibelen min.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
:sjokkbla:
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt mer provosert over en bibel på trikken. :P

• Liker 7
Skrevet

Neste gang får du smekke vedkommende over bakhodet med bibelen og be dem kjøpe sin egen hvis de absolutt vil lese.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Skrevet

Hater når det skjer :fnise:

• Liker 6
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Vi har en altfor lettvint hverdag når man ser hva folk bekymrer seg over. Du er kristen regner jeg med, er du ikke glad folk leser den fremfor å brenne den f.eks.?? ;)

Skrevet

Jeg hadde blitt mer provosert over en bibel på trikken. :P

Hva er galt med det da? :klo:

Tåler du ikke se at noen leser i en bibel?

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Her hadde jeg håpet på en fantastisk historie om bibellesing på trikken også er dette alt jeg får :klo::sukk:

Jaja, er det for irriterende får du lese bibelen din hjemme neste gang :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser alltid over skulderen på personen ved siden av hvis de sitter med avis. Klarer ikke å la være :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Bøyde han seg over deg, ba deg la være å snu sidene eller lignende? I så fall er det frekt.

Tok du han i å se litt på lesestoffet, men på ingen måte ellers plage deg, skjønner jeg ikke at det skal være frekt.

Skrevet

Hvordan foregikk det TS? Ble Bibelen tatt i fra deg?

Har forøvrig lest i Bibelen en gang selv på T-banen, var på vei hjem fra kirka. Da kom ei dame bort til meg og spurte om jeg var kristen. Jeg svarte ja, og hun fortalte at hun også var det. Vi fikk en hyggelig prat sammen.

Må innrømme at jeg kan være litt nysgjerrig selv når jeg sitter på toget eller bussen, og ser at andre holder på med bok eller avis. Jeg prøver likevel å skjerpe meg og la være å lese over skulderen på folk.

• Liker 1
Skrevet

Det er frekt å stikke nesen sin i andres saker, og dersom du er troende kan jeg forstå at du oppfattet denne personen som frekk og påtrengende da religion er en svært personlig ting for mange. Hva med å si ifra dersom noe liknende skulle skje igjen?

Personlig ser jeg ikke noe problem i dette, selv om jeg har forståelse dersom du er troende. Personlige ting som man ønsker å holde for seg selv bør man, ja: nettopp holde for seg selv. Det jeg vil frem til er: istedenfor å lese Bibelen under reise i kollektivtransport burde du ta den med hjem, eller finne et annet sted hvor du er alene og slipper forstyrrelser.

- Jeg tror forresten mye av det ligger i nettopp kollektivtransport. Wikipedia er ikke den mest pålitelige informasjonskilden, men i forhold til dette vil jeg si Wikipedia er mer enn bra nok. Jeg siterer: "Kollektivtrafikk (også kalt kollektivtransport, offentlig transport eller offentlig kommunikasjon) er en fellesbetegnelse på transportsystemer hvor de reisende ikke benytter egne transportmidler." Med andre ord: du reiser ikke alene, og må derfor være klar over at slike situasjoner kan oppstå, og overhodet ikke er uvanlige.

Skrevet

Korleis i alle dager kan kristne bli provosert over at folk på trikken leser Bibelen din?! Det må vel berre vere bra?! Snakk om misjonering da! Eg las i Bibelen min på bussen en gang (gjer det forsovidt ofte) og ei gammal dame begynnte å spørre meg ut om trua mi og slikt! Kjempespennande!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å pakke ned bibelen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...