Gjest Fizbo Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Jeg begynte å trene fast for ca to mnd siden. Trener spinn+styrke én gang i uka, tredemølle+styrke 1-3 ganger i uka. Før jeg begynte med dette trente jeg ikke fast, men gikk ofte turer på fjellet eller i marka. Etter jeg begynte å trene nå opplever jeg at jeg har fått endel kviser og uren hud, noe jeg aldri var plaget med før. Noen ganger kan det være helt fint, før jeg plutselig får endel - spesielt i pannen. Kan dette ha sammenheng med treningen? Finner ingen annen grunn, da dette problemet oppsto etter jeg begynte å trene.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 jeg får også mye kviser når jeg trener. på rumpa, skuldrene og i ansiktet ser jeg ut som et pizzatryne. blir litt bedre når jeg er veldig nøye med rens i ansktet, men det har ikke hjulpet på rumpa og skuldrene....
apekatt Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Det var da rart, for egentlig å sies det at trening hjelper mot kviser, da man for ut all urenhetene med svette. Det kan hende at huden din ikke er så vant til svette, men hvis du vasker deg godt så burde det hjelpe, hvis ikke så går det nok over etterhvert når huden har vendt seg til det
Gjest Fizbo Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Det var da rart, for egentlig å sies det at trening hjelper mot kviser, da man for ut all urenhetene med svette. Det kan hende at huden din ikke er så vant til svette, men hvis du vasker deg godt så burde det hjelpe, hvis ikke så går det nok over etterhvert når huden har vendt seg til det Heh, ja da har det fungert motsatt for meg Skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig skal begynne å få kviser av å svette, blir ganske svett av fjellturene også. Men nå er det jo ganske mye oftere da, og blir som regel mer svett på treningssenteret enn på fjellet. Dusjer alltid rett etter trening, får prøve å begynne med noen gode produkter for ansiktsrens kanskje
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Veldig vanlig, hormoner blir gjerne påvirket når man trener. Noen reagerer på sin egen svette, og noen vasker seg rett og slett ikke godt nok. Husk en god fuktighetskrem også, hyppigere vaskin pga trening vil tørke ut huden og mest sannsynlig gi mer kviser.
Gjest Fizbo Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Trener du med sminke? Nei, det gjør jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå