aline Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 Hei. Er det mange her inne som har gjort det selv? Jeg har kun gjort det hos frisør èn gang, og frisøren som jeg har nå gjør det ikke. Er ikke happy med at noen jeg ikke kjenner skal gjøre det, så jeg vurderer å gjøre det selv. Men hva er risikoene? Har alltid hørt at man bør gjøre det profft, men hva kan skje om jeg gjør det selv? Øyevippene blir vel farget, og det eneste er vel at man kan få det i øyet? Noen med erfaringer? positive eller/og negative?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Jeg har bare gjort det selv. Brukt Kolokrem. Ganske mye pes, vanskelig å få det jevnt på når du har øynene igjen, og enda vanskeligere å vite hvor lenge du har hatt det på når du ikke kan se på klokka... Få en venninne eller noen andre du kjenner til å hjelpe deg. Det blir helt ok resultat.
Mandy Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Jeg har gjort det selv flere ganger, har brukt kolokrem & swiss-o-par. Fikk det selvfølgelig alle andre steder enn der det skulle være, spesielt inni øyet. (ja, det svir...) Jeg erfarte også at tiden som står bak på bakken, var altfor kort tid for å få noen farge til å sitte (iallefall på meg) Så jeg har slutta med det, ble bare søl og styr.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 gjør det selv jeg også, syns ikke det er noe problem i det hele tatt. Lar fargen sitte i 20 minutter-en halv time. Bruker en ren maskarabørste, og bruker pinnen nesten som en kajal. Legger farge ved vipperoten. Og passer på å ikke få det inn i øyet. Så går jeg rundt og pusler med ting, ser på tv, hva som helst. Bra resultat!! Prøv! lykke til:)
aline Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2004 Når jeg gjorde det hos frisør så la hun en bomullspad under øyet, lukket øyet og brukte en pinne til å stryke på fargen fra vipperoten og nedtil enden av vippen, går ikke det an å gjøre med hjemmefarging også? også går det jo an å ta ett øye om gangen, slik at man ser med det som man ikke farger? også kan man jo bruke kjøkkentimeren til å pipe på tiden, så trenger man ikke se på klokka?
Gjest Ethereal Skrevet 13. januar 2004 #6 Skrevet 13. januar 2004 Slik farge inneholder hydrogenperoksid, så du skal vokte deg vel så du ikke får noe innpå øyet, ellers blir du rød og det svir. Før ferien prøvde jeg å gjøre det selv, men eksperimentet endte med røde, rennende øyne. Dessuten er fargene frisøren bruker, sterkere enn de man får kjøpt til hjemmebruk, så resultatet blir bedre, og ikke minst: mer langvarig. Hvorfor ikke gå til en hudpleiesalong og få dem til å gjøre det for deg, det koster ca det samme som hos frisør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå