Lykkelitenen Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Har kjøpt denne kjolen fra Asos og den sitter som ett skudd på meg, bortsatt fra en liten ting, utrigningen. Til mine gigapupper blir denne rett og slett for dyp og man ser ikke bare halve puppen, men også svært mye av bhen min... Siden den er omslagsversjon er den ikke mulig å sy uten at det ser rart ut og den er for dyp til at jeg kan feste den til bhen. Noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre den mindre billig? Eventuelt noen som har tips til sider eller butikker som har noen singletter med blonder eller lignende som jeg kan bruke under?
Gjest FrkLinnea Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 hva med fashion tape, så kan du tape den fast til BHen? De har det på Ebay. Muligens i noen av kjedebutikkene også.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Var ikke så dyp utrigning på denne, men som FrkLinnea sa, fashion tape ja De har den på nelly.com men jeg mener jeg også har sett det på cubus og h&m
Lykkelitenen Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2012 Den ser ikke dyp ut, men på meg når den helt ned på bhen, derfor er det ikke nok med fashion tape, den er fortsatt så dyp at bhen syntes. (jeg er en 75H/70I, modellen er kanskje en A av ett eller annet slag, max)
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Jeg kjøpte en ganske lik kjole for ett år tilbake og den satt som et skudd - men jeg hadde samme problem som deg. Jeg endte opp med en liten sikkerhetsnål som sørget for at omslagskjolen overlappet seg selv noen centimetre høyere enn der den naturlig ville legge seg når mine (også litt store) bryster havnet inne i der. For jeg ville ikke sy i den. Fikk festet sikkerhetsnålen slik at den ikke syntes i det hele tatt, og passet på å "folde" stoffet slik at det ikke så unaturlig ut. Det ble løsningen for min del. Sånn ellers selger de "modesty panels" enkelte steder, som er trekantede tøybiter i forskjellige farge, med og uten blonder som kan dekke over en for dyp utringing og gi illusjonen av at man har en topp under. Fordelen med disse er at man kan feste de så høyt og lavt som man ønsker, og slipper at det synes gjennom tynt stoff at man har singlet under feks. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Jeg bruker alltid singlet under slike kjoler, selv om jeg ikke er spesielt brystfager. Synes også bysten får litt mer jevn for av singleten. Eventuelt sikkerhetsnål som andre her sier
Lykkelitenen Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2012 Prøvd med sikkerhetsnål men fikk det ikke helt til. Det ble så rar form på overlappingen, men jeg er veldig på utkikk etter ett slikt tøystykke, det hadde vært genialt for å dempe utrigningen og slippe unna synlig singlett. Hvor selges slike og hvordan festes de?
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 (endret) Søk på modesty panels. Jeg har ikke sett slike i klesbutikker i Norge (men så henger de neppe fremme på hengere heller) - men kjøpte en liten armé av forskjellige på Primark i England. (Ikea for klær. Men man får mye for lite der. De har ikke nettbutikk, tror jeg). Jeg aaaner ikke hva de kalles på norsk. Om noen vet dét så finner man kanskje noen i norske nettbutikker også. Edit: Her er link til bilder av noen som er like de jeg kjøpte i funksjon: http://media.betterware.co.uk/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/5/058774.jpg Fester dem i BH-stroppen. Jeg lover, de jeg kjøpte var ikke i disse gyselige fargene, kjøpte sorte og hvite med og uten blondekant, samt noen andre enkle uten blondekant. Praktiske, spesielt på sommerent når man kanskje vil ha en veldig utringet topp uten å kle på seg flere lag. Endret 10. mars 2012 av Tirkes 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 http://www.ellos.no/dv/20-Undertoy-bad-Bh-Spile-bh/Daxon/_/N-ficZ1z12n16?Nr=320970 den er i svart også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Hva med bare en vanlig singlet under. Hehe ser i nytt og nyttig at de selger sånn blondelapp til å legge under for å "friske opp gamle antrekk"
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Hva med bare en vanlig singlet under. For min del er det fordi jeg har noen inntilsittende topper og kjoler der alt som er under synes og hver skavank og valk måtte titte frem. Singleten vil da gi en singlet-silhuett under kjolen/toppen som jeg vil forsøke å unngå. I tillegg har jeg noen lyse kjoler/topper og jeg har lite med hudfarvede singleter. En hvit eller grå gir svak fargeforskjell på toppen/kjolen jeg går med - noe jeg vil forsøke å unngå. I tilleg så slipper jeg å gå med lag på lag dersom det er varmt og jeg føler for å unngå dét. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Min lenke Disse har jeg kjøpt, og de funker fint... Eneste er at den runde delen fort kan bli litt liten til å få dekket alt om utringningen går langt ned, så vurderer å bare kjøpe litt blondestoff og litt vanlig stoff og klippe å sy sammen selv, og hekte på noen tråder på siden til å knyte de fast i BH'en med...
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 11. mars 2012 takk for hjelp folkens Singlet med blonder var det jeg tenkte først, men etter å ha prøvd kjolen med singlett under kastet jeg forslaget bort, da singlettkanten lett syntes hvis den krøller seg eller sklir litt opp, noe det er fort for. Har sett på slike Modesty panels på ebay, kommer nok til å kjøpe en eller to å ha, men er litt usikker siden de ikke ser ut til å kunne festes andre steder enn i bhstroppen. Litt bekymret for at de kan skli opp om alkoholinntaket blir for stort eller dansingen tar av Kanskje jeg får prøve å feste dem til bhspilene også. I værste fall får jeg kjøpe blondestoff selv og sy fast på innsiden
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 11. mars 2012 underkjole med pent overstykke? Underkjole liker jeg ikke, så satser på et slik overstykke alene
Lykkelitenen Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 11. mars 2012 http://www.ellos.no/dv/20-Undertoy-bad-Bh-Spile-bh/Daxon/_/N-ficZ1z12n16?Nr=320970 den er i svart også. men størrelsene er bare waaaaaay out there for meg og mine bryster 1
Lykkelitenen Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #19 Skrevet 17. mars 2012 En minimizer vil ikke utgjøre noen forskjell når utrigningen er for lav/dyp. Den når like langt ned og vil blotte like mye av bhen
laperla Skrevet 17. mars 2012 #20 Skrevet 17. mars 2012 En minimizer vil ikke utgjøre noen forskjell når utrigningen er for lav/dyp. Den når like langt ned og vil blotte like mye av bhen Var verdt et forsøk. :gjeiper: Har nemlig lignede problem når jeg tar på meg noe med v utringning... Og da er eneste løsningen en skikkelig minimizer. Synes det høres litt ... klumpete ut med singlet under kjolen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå