Gå til innhold

Fisting for å unngå å revne under fødsel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan en erfaren gynekolog se og kjenne på/i en skjede om den har stor sjangs for å revne under en fødsel?

Kan det hjelpe å øve på skjeden sin på å feks tåle fisting eller innføring av to dildoer /en dildo og en penis, før man blir gravid for å unngå å revne?

Har gynekologen noe han kan utvide skjeden vår med,fortsett fra hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

hvis dette seriøst

1) nei

2) nei

3) nei

det skjer HELT andre ting med skjeden under fødselen enn under sex (du har kanskje hørt om 10 cm åpning?), og underlivet på en kvinne er bygd nettopp for å tåle en fødsel.

Og om det skulle komme en rift... den sys og etter noen uker er man som ny.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leser om så mange som får såkalt full rutur, hvor de sliter med skjeden, urinlekkasje og avføringslekkasje i laaaang tid! Jeg vil gjøre alt i min makt for å unngå dette. det ødelegger jo livet!

Alle vet jo dette med 10 cm åpning, men det må da være slik at skjeder som er vant til å bli "tøyd og bøyd" med feks olje, er bedre rustet til en fødsel og har mindre sjangs til å bli skadet? dette er jo logisk....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan en erfaren gynekolog se og kjenne på/i en skjede om den har stor sjangs for å revne under en fødsel?

Kan det hjelpe å øve på skjeden sin på å feks tåle fisting eller innføring av to dildoer /en dildo og en penis, før man blir gravid for å unngå å revne?

større sjangs for at du revner av dette enn av fødselen...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, dette høres helt sjukt ut.... :tristbla:

Man revner når barnet kommer for fort ut, eller om legen må hjelpe ut barnet om det har vansker under fødsel. Ta å snakk med legen din eller en jordmor før du begynner å trykke inn doble dildoer. Rare mennesker altså.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, tvilsomt, det er ikke selve skjeden som revner, det er som oftest huden rundt vaginaåpningen som revner pga presset fra babyens hode. De fleste jordmødre har nå opplæring i noe som heter finskegrepet som skal hindre man fra å revne.

Før du blir gravid? Nå er det noen måneder fra man blir gravid til fødselen skjer, så det du måtte ha utvidet vaginaåpningen med før du ble gravid vil nok ikke hjelpe mye den dagen du skal føde. Det man kan gjøre de siste månedene før fødselen er å massere mellomkjøttet med olje. Det kan ha en viss forebyggende effekt.

Regner fortsatt med det er vaginaåpningen du mener, skjeden er det ikke så lett å utvide. Joda han har jo speculum som brukes under GU, men dette kan ikke brukes under fødsel, da vil det jo være i veien for babyen.

Det å revne under fødsel trenger ikke være verdens undergang. Jeg har både blitt klippet og revnet. Å bli klippet var det som var verst i ettertid, mest trolig ble jeg sydd for stramt.

Ved neste fødsel revnet jeg opp igjen klippet og måtte sy på ny. Da ble det nok sydd bedre, for det har jeg ikke merket noe til i ettertid. Nå føles det helt som før jeg fødte.

Jeg fryktet også revning og klipping, men ser i ettertid at det i grunn ikke var så mye å frykte. Det er noe man må ta med i beregningen når man velger å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS. Jeg anbefaler deg å snakke med legen din. H*n kan forklare deg om hvordan ting fungerer under en fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går med et objekt samme størrelse som et babyhode i vaginaåpningen over lengre tid, så vil huden tilpasse seg og strekkes. Huden er levende og tilpasser seg. Men det er nok uendelig mye mer praktisk å jobbe med hudens elastisitet, ved å smøre med olje, enn å jobbe med å utvide selve huden. Den vil jo heller ikke trekke seg sammen om den har vokst seg unaturlig stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet godt hvordan ting foregår under en fødsel, vet om grepet jordmødrene bruker, vet såklart også at gyn-utstyr ikke kan brukes under fødselen, og jeg VET at det er huden rundt skjedeåpningen som revner(!) (noen ganger med mer)

Snakker om tiden FØR graviditeten og fødselen. Noen blir jo såre og får små rifter bare de har vanlig sex ( les men en penis) Disse MÅ jo ha større sjangse for å revne under en fødsel, når hun de har rundt skjeden ikke tåler en penis engang....dere skjønner vel hva jeg mener??!!

Har ikke tenkt å sitte hjemme å trykke mange ting oppi musa,hvis det er det dere ser for dere!! Vil bruke olje,utvide og tøye underlivet mest mulig....samtidig som jeg trener knipemuskulaturen daglig.

Ang trening av musklaturen før fødsel er det også motstridene meninger, men jeg velger å trene den opp anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hvordan ting foregår under en fødsel, vet om grepet jordmødrene bruker, vet såklart også at gyn-utstyr ikke kan brukes under fødselen, og jeg VET at det er huden rundt skjedeåpningen som revner(!) (noen ganger med mer)

Snakker om tiden FØR graviditeten og fødselen. Noen blir jo såre og får små rifter bare de har vanlig sex ( les men en penis) Disse MÅ jo ha større sjangse for å revne under en fødsel, når hun de har rundt skjeden ikke tåler en penis engang....dere skjønner vel hva jeg mener??!!

Har ikke tenkt å sitte hjemme å trykke mange ting oppi musa,hvis det er det dere ser for dere!! Vil bruke olje,utvide og tøye underlivet mest mulig....samtidig som jeg trener knipemuskulaturen daglig.

Ang trening av musklaturen før fødsel er det også motstridene meninger, men jeg velger å trene den opp anyway.

Mange sprekker nok litt under sex fordi huden ikke får tid til å utvide seg. Man tar en kjappis og peiser på. Eller driver på litt hardt. Ved styrtfødsel er det større sjanse for å revne, fordi huden ikke da får tid til å ut ide seg. Der har du linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør rett i å trene opp muskulaturen med knipeøvelser før fødsel. En trent muskel er mer elastisk enn en utrent muskel, og kan også bedre hjelpe til med utdrivingen. Den vil også raskere trekke seg sammen etter fødselen, og heles raskere hvis den får en rift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en god latter forlenger livet, vil den jevne KG-leser leve i flere hundre år.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Istedetfor å trø masse ting oppi skjeden kan du heller høre om de ikke kan ta dette såkalte finnmarksgrepet som har redusert revning ved fødsler med noe sånt som 90% på sykehusene der de praktiserer det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må da vel være en trolle-tråd?? Fins det så "fjerne" damer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnmarksgrepet? :skratte:

hahaha!! Det hørtes skummelt ut!

Tror heller jeg hadde ønsket finnlandsgrepet ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flirer så tårene spruter av Finnmarksgrepet!

Og tror nok du gjør lurest i å la naturen ordne opp her, TS. Når du er gravid vil vevet i kroppen din være elastisk på en helt annen måte enn når du ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Revning under fødselen skjer når fødselen går for fort, at hodet til babyen kommer for fort ned og spesielt ut.

Det beste du kan gjøre for å forhindre revning ved fødsel er å ikke føde liggende på ryggen. Det er 30% større sjanse for å revne når man ligger på ryggen, for presset på perineum blir veldig stort og bekkenet blir faktisk 30% smalere når man ligger på ryggen med bena bøyd. Den fødende kvinnen kan selv bestemme fødestilling, så sant ting ikke blir dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo skaffe en babydukke i realistisk 1:1 size og prøve med den.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...