AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Nå er jeg så LEI angsten min. Lei av å være nervøs og stresset, lei av å hele tiden være urloig. Jeg har bestemt meg for å bekjempe angsten min og jeg skal vinne! Jeg er redd for alt - til tider. Noen dager blir jeg stressa i åpne rom med masse folk, i heiser, på sykehus, steder der folk er syke, på jobb. Andre dager blir jeg sprø av dødsangst, angst for å føde, angst for å hyperventilere (som selvsagt gjør at jeg gjør nettopp dette), angst for å besvime, angst for ikke å få luft, angst for angst anfall, angst for å miste folk, angst for ukjente omgivelser osv. Jeg er så lei! Kan noen komme med bøker som har hjulpet, evt. behandlinger de har prøvd som har hjulpet, målet mitt er å bli angst-fri! På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Stiftelsen psykiatrisk opplysning har en mestringsbok for angst, kanskje den kan være noe? Har hørt fint om mestringsbøkene deres (de har mange forskjellige for forskjellige lidelser). Det som har hjulpet for meg, er medisiner. Jeg opplevde at en medisin tok den verste angsten min, og da visste jeg at dersom angsten kom, så kunne jeg sannsynligvis få dempet den. Da forsvant "angsten for angsten" fort, og da var mye gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå