Gå til innhold

Noen som vet hva som kan være galt med katten min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pus er 14-15 år. Hun har av og til tisset utenfor boksen sin over en lengre periode, men nå gjør hun det hele tiden. Nå har jeg oppdaget at hun har litt rødt urin. Det virker ikke som hun har vondt, men jeg føler at noe er galt fordi hun er utrolig klengete om dagen. Hun følger etter meg over alt. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlege! NÅ

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis har hun én eller annen aldersrelatert sykdom. En katt vil ikke nødvendigvis vise at den har det vondt. At hun tisser utenfor kassen din og klenger på deg, er tydelige tegn på at hun ikke har det bra. Ta henne med til dyrlegen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få dyrelege til å komme hjem til oss? Vi har ikke bur til henne, og dessuten tok vi henne til dyrelegen for mange år siden, og hun ble veldig redd. Hun liker ikke å bli flyttet på.

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få dyrelege til å komme hjem til oss? Vi har ikke bur til henne, og dessuten tok vi henne til dyrelegen for mange år siden, og hun ble veldig redd. Hun liker ikke å bli flyttet på.

Det finner du ut dersom du ringer dyrlegen. Regner med dyrleger har ulik praksis på det der. Vedkommende ville vel kommet om det dreide seg om en hest, men det spørs vel om du heller må skaffe deg et reisebur...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være nyresvikt. Ring dyrlegen ASAP.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når katten din virker syk og det i tillegg er mange år siden sist hun var til dyrlege så må du for all del oppsøke dyrlege. Ring og hør om muligheten for hjemmebesøk, men om det ikke er mulig så må du bare ha med katten dit selv.

• Liker 4
Skrevet

Kjøp et reisebur og dra til dyrlegen med det samme. At katten ikke liker å bli flyttet på er helt underordnet. Symptomene kan tyde på nyresvikt eller krystaller i blæra. Begge deler er vondt for katten, og ingen av delene kan gjøres noe med hjemme hos deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlege nå!

Ingen katter liker å bli flyttet på i bur, men det er bedre enn å la katten lide hjemme uten riktig behandling. I verste fall må du bare kjøpe/låne et bur og ta katten med til legen. Sånn er det å ha dyr.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pus er 14-15 år. Hun har av og til tisset utenfor boksen sin over en lengre periode, men nå gjør hun det hele tiden. Nå har jeg oppdaget at hun har litt rødt urin. Det virker ikke som hun har vondt, men jeg føler at noe er galt fordi hun er utrolig klengete om dagen. Hun følger etter meg over alt. :tristbla:

Ring veterinær I DAG og da mener jeg .

Dersom du kan fortelle hvor i landet du bor, kan vi kanskje hjelpe med å finne veterinærvakt om du ikke har en fast klinikk du benytter deg (noe jeg betviler med tanke på ditt andre innlegg).

Du vet at lov om dyrevelferd tilsier at du skal sørge for kattens helse, og at alle katter er anbefalt årlig helsesjekk og vaksiner hos veterinær?

• "Dyr beskyttes mot skade, sykdom, parasitter og andre farer. Syke og skadde dyr skal gis forsvarlig behandling og avlives om nødvendig"

Om du har en veterinær i nærområdet som gjør hjemmebesøk - ypperlig, men det er ditt ansvar og din plikt å skaffe til veis et reisebur og ta katten med til veterinær med en gang dersom du ikke finner noen som kan komme til deg.

En katt i så høy alder har større risiko for en mengde sykdommer og problemer som kan inntreffe. Blod i urin er garantert smertefullt for pus, og i beste fall "bare" en smertefull urinveisinfeksjon som kan ødelegge nyrene og ende med en vond død.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dyreklinikk i nærheten. Jeg skal ringe til de.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være frekk, men jeg ville først ha ringt dyrlege, og heller droppet å ta opp slikt på KG. Ikke vondt ment, men det har nå gått noen timer siden du henvendte deg her, og du forteller at dette har pågått en liten stund i tilegg, og du har fremdeles ikke ringt dyrlege.

Prioritering....I`m just saying. Håper at dere finner ut av det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være frekk, men jeg ville først ha ringt dyrlege, og heller droppet å ta opp slikt på KG. Ikke vondt ment, men det har nå gått noen timer siden du henvendte deg her, og du forteller at dette har pågått en liten stund i tilegg, og du har fremdeles ikke ringt dyrlege.

Prioritering....I`m just saying. Håper at dere finner ut av det.

Det har gått under en time.

Gjest Heyya
Skrevet

Dette kan være et tegn på at hun er syk, så ring derfor dyrlege. Men mange katter trenger konstant kontakt med eieren når de er nær døden.. Ring dyrlege for sikkerthetsskyld, og er det livets endepunkt for katten din får du gjøre den siste levetiden mest mulig trygg og god. Er det sykdom, som jeg håper det er, ønsker jeg katten din god bedring og at det ordner seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dyreklinikk i nærheten. Jeg skal ringe til de.

:tommelopp:

Håper du kan få hastetime/drop in i dag, og at katten får behandling kjapt. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Hun er dehydrert. Hun sover på badet og får drypp.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Hun er dehydrert. Hun sover på badet og får drypp.

Så bra at du fikk henne inn til sjekk så kjapt. Katter kan ikke gå lenge med dehydrering før det blir fatalt.

Hvordan var nyrene hennes? Sa de noe om permanente skader? Har du fått sprøyte og spesialfôr til henne?

AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du fikk henne inn til sjekk så kjapt. Katter kan ikke gå lenge med dehydrering før det blir fatalt.

Hvordan var nyrene hennes? Sa de noe om permanente skader? Har du fått sprøyte og spesialfôr til henne?

Nei. Har bare fått drypp, og så må vi på kontroll på mandag for å ta blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...