Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #1 Skrevet 13. januar 2004 I dag oppdaget jeg hvite saltrender på mine sorte skinnstølvettene. Jeg brukte dem i snøen på søndag. Jeg regner med at saltet blir borte dersom jeg pusser støvlene, men er det noe annet jeg kan tørke det vekk med først som ikke ødelegger skinnet?? Rakk ikke gjøre noe før jeg måtte på jobben... Hilsen Lille meg
Diva Skrevet 13. januar 2004 #2 Skrevet 13. januar 2004 Vet ikke helt om du kan bruke noe annet å tørke vekk med. Jeg pleier bare å ta en fuktig klut / litt håndklepapir og tørke av. Vet ikke om jevnlig impregnering av sko hindrer saltrand ? Kan i allefall være en idè å gjøre det litt oftere enn vanlig når det er vinter i allefall, og ta en omgang skopuss først. Vaffal det jeg skal gjøre i dag :D ( møkkavær.... ) D
Redhead Skrevet 13. januar 2004 #3 Skrevet 13. januar 2004 Da jeg kjøpte støveletter sist fikk jeg anbefalt en slags kombinert voks/impregnering (Effekt heter den) som jeg skulle bruke ofte. Den impregnerer samtidig som den hindrer saltrand. Bruker ikke støvelettene hver dag, men har brukt dem både når det har vært kaldt og når det har vært slapseføre. HAr enda ikke opplevd å få saltrand på dem, og det er første gang. Bruker Effekt på alle støveletter/vintersko i glatt skinn.
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 Takk for tips! Har faktisk en slags voks som jeg kjøpte til noen andre støvletter. Kanskje det er "Effekt"? Støvlettene mine er stort sett bare blitt brukt "til pent", men det kan jo være greit å behandle dem litt ordentlig for det... Hilsen Lille meg
Gjest gjest1 Skrevet 13. januar 2004 #5 Skrevet 13. januar 2004 Jeg bruker å gni på saltranden med baksiden av en skje. Det gjør at den nesten forsvinner før du pusser skoen. Hvis du ikke gjør det sunes den igjennom skopussen nesten med en gang. ellers er et godt tips å impregnere skoene godt og jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå