Gå til innhold

Rinexin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk Rinexin (1x2 daglig) for bihulebetennelse.

Legen sa ingenting om hvor lenge jeg skulle bruke det. Jeg følte tettheten som skapte smertene gikk over så godt som med en gang, men jeg er fortsatt snørrete og tett. Er det vanlig å fortsatt være slik fire dager etter? Han skrev også ut antibiotika som jeg skulle ta på den femte dagen om jeg fikk feber og lignende.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal nok bruke det så lenge du har behov. Regner med at det er en slik pakke med tyvetab. du har fått? Det kan lønne seg å ikke ta dem så sent på kvelden, for de har en viss oppkvikkende effekt.

Bihulebetennelse er en ganske kraftig infeksjon, så det tar til før det går over. Et godt kjerringråd er å koke opp vann i en kjele, ha i noen dråper peppermynteolje og dekke seg med et håndkle og puste inn dampen. Bruk et nesehorn med saltvann rett etterpå. Da vil du bli kvitt mye gørr og det vil lette mye på trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått pakke med 30 tabletter x 50mg.

Føler meg jo bedre - bare trodde all slim og gørr skulle "renne" ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruk nesehorn, så skyller du gørra ut. Det er best å bruke det etter damping eller dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd. Det hjelper ikke. Derfor jeg dro til legen til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper Rinexin til at jeg får sove etc fordi nesa blir mye "lettere". Men tar ikke knekken på bihulebetennelsen for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjelper Rinexin til at jeg får sove etc fordi nesa blir mye "lettere". Men tar ikke knekken på bihulebetennelsen for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...