Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hahahahaha

Hun liker sang og katt?

Da skriver du nyannyannyannyannyannyannyannyan på kortet. :jepp:

Søk på "Nyan Cat" på youtube hvis du synes jeg bare fabler tullball. :gjeiper:

Men seriøst - JEG ville ha foreslått det for datteren min, det er ikke for tull jeg skriver det. Nyan Cat er jo kjempesøt hehe

• Liker 1

Skal "rosarussen" ha russekort også? Kjenner jeg blir litt interessert, hvilke andre russeeffekter må de ha?

Då eg var rosaruss laga vi russekort som blei printa på vanleg, rosafarga kopipapir, og så klipte vi dei ut sjølv.

Russelue laga vi av rosa stoff, svart papp og svart bomullsgarn, og dei vart faktisk veldig fine.

Og kleda var rosa klede som foreldra våre ordna (dei fleste hadde jo eitkvart liggande, eller nokon å låne av).

Eg hugsar det som eit koseleg prosjekt!:)

TS: I den alderen har dei vel kanskje nokre enkle vitsar som dei sjølv synest er morosame?

• Liker 1

Annonse

Gjest Spinell

Hvis hun er gammel nok til å ha russekort, så er hun vel gammel nok til å selv bestemme hva som skal stå på det?

Rosaruss er barnehagebarn som skal begynne på skolen til høsten :)

Det kan nok være greit å hjelpe til litt med russekortteksten. De av mine "små venner" (dvs mine venners barn) som har vært rosaruss har stort sett hatt vitser av "kom an ketchup"-typen.

Kardemommeloven er også koselig.

• Liker 1

Rosaruss blir mer og mer vanlig når barn går ut av barnehagen og skal starte skolen for dere som ikke har hørt om det tidligere.

Tror jeg skal hjelpe til litt vedr tekst på russekortet, men som sagt uten fantasi er det ikke så enkelt.

Er ikke noe store greier og egentlig ingenting rosarussen MÅ ha...... De har en rosa russelue og russkortene lager man selv om man vil.

Men tilbake til tekst.

Noen med flere ideer?

Rosaruss er barnehagebarn som skal begynne på skolen til høsten :)

Det kan nok være greit å hjelpe til litt med russekortteksten. De av mine "små venner" (dvs mine venners barn) som har vært rosaruss har stort sett hatt vitser av "kom an ketchup"-typen.

Kardemommeloven er også koselig.

Jeg vet godt hva rosaruss er, jeg vet sågar hvem som fant det opp ;)

Jeg bare syns det er trist hvis disse russeeffekt-selskapene skal få enda en målgruppe å tyne penger ut av, og jeg syns det er trist hvis rosaruss-konsetpet skal heves på et sånt nivå at foreldrene skal gruble ut fengende slagord. Kan det ikke holdes på et barnenivå der barna selv klipper og pynter kortene sine?

• Liker 6

Joda, er enig med deg der.

Er derfor barna i barnehagen bare skal ha lue og evt. lage sine egne russekort.

Jeg var egentlig bare ute etter hjelp til tekst på russekort jeg da og ønsket ikke å lage en diskusjon om hvorvidt rosaruss er ok eller ikke.

Annonse

AnonymBruker

Har ikke datteren din noen ideer til hva hun vil ha på kortet? Det er mange fine sitater som har blitt forslått, men som andre her har påpekt så er det jo mest stas for henne å ha kommet på noe selv, og mye søtere.

Jeg bare syns det er trist hvis disse russeeffekt-selskapene skal få enda en målgruppe å tyne penger ut av, og jeg syns det er trist hvis rosaruss-konsetpet skal heves på et sånt nivå at foreldrene skal gruble ut fengende slagord. Kan det ikke holdes på et barnenivå der barna selv klipper og pynter kortene sine?

Tror ikke Russeservice tjener ei krone på at barnehagen lager russekort på pc og skriver ut på rosa papir.

Det var jo vanlig for 15 år siden også med rosarussekort.

• Liker 4
Annonse
Gjest Cecilia L

Jeg vet godt hva rosaruss er, jeg vet sågar hvem som fant det opp ;)

Hvem fant opp rosaruss? :klo:

Ellers 100% enig med Kosemose.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon

Tror ikke Russeservice tjener ei krone på at barnehagen lager russekort på pc og skriver ut på rosa papir.

Det var jo vanlig for 15 år siden også med rosarussekort.

Ikke bare 15 år siden, jeg var rosaruss for over 20 år siden og hadde også kort lagd i barnehagen og kopiert på kopimaskin før de ble klippet ut ;)

Støtter den om at hun bør finne på noe selv, men du kan jeg jo komme med eksempler som f.eks det ole brumm sitatet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...