AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Hei jeg har et dilemma! Jeg studerer og har hatt samme deltidsjobb i flere år nå. Deltidsjobben er overhodet ikke studierelevant, og jeg har også jobbet i denne jobben hver sommer. Så nå tenkte jeg det var på tide at jeg fant meg en sommerjobb som var studierelevant. Så jeg har søkt på én og er på utkikk etter flere å søke på. MEN nå vil plutselig sjefen min i den jobben jeg har nå vite om jeg kan jobbe i sommer og isåfall når jeg kan jobbe. Hun ba også om å få et svar fort. Så hva i alle dager skal jeg gjøre? Det er jo kjempesurt hvis jeg sier at jeg kan jobbe der i sommer og så plutselig ringer de fra der jeg søkte og vil ha meg til jobbintervju. Og like kjipt hvis jeg sier at jeg ikke kan jobbe i sommer der jeg jobber fra før og så får jeg ingen andre jobber, og sitter igjen med null jobb i sommer.
Moscato Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 For meg ville det vore viktig å vite nokonlunde kor enkelt det er å få jobb innanfor det som er studierelevant. Altså, ser du det som sannsynleg at du får ein ny jobb, eller er det svært usikkert?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 For meg ville det vore viktig å vite nokonlunde kor enkelt det er å få jobb innanfor det som er studierelevant. Altså, ser du det som sannsynleg at du får ein ny jobb, eller er det svært usikkert? Tja jeg har jo ikke noe arbeidserfaring på området, så jeg stiller sikkert ikke først i køa da. Vil kanskje si sannsynligheten ligger midt på treet en plass...
Moscato Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Tja jeg har jo ikke noe arbeidserfaring på området, så jeg stiller sikkert ikke først i køa da. Vil kanskje si sannsynligheten ligger midt på treet en plass... At du ikkje stiller først i køa er greitt nok, men talet på tilgjengelege stillingar er jo òg noko å ta med i berekninga. Og ikkje minst må du vite kor stort behov du har for å vite akkurat kor mykje du tener i løpet av sommaren. Har du trang økonomi og lite å gå på, kan den gamle jobben vere grei å behalde fordi du veit kva du får. Eg hadde sikkert sagt nei til å jobbe der i sommar, og satsa på å få noko relevant, eller i verste fall ta på meg andre jobbar. Men eg har aldri vore i ein situasjon der eg har slite med å få meg jobb, så eg er vel neppe representativ for fleirtalet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå