cecilieUK Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Hei, Har noen erfaringer med å føre over penger fra en PayPal-konto til DNB-konto? Nå har jeg prøvd 7 ganger ca, og hver gang feiler det. Jeg har snakket med PayPal etter hver gang det har feilet. De er behjelpelige, men kan absolutt ikke fatte hva som er feil. Jeg har prøvd å skrive inn både navnet på banken (Ringt DnB og fått stavet fram banknavnet med små og store bokstaver) samt skrevet inn (firma)navnet som kommer fram på kontoutskriften. Det er visstnok navnet på kontoutskriften som skal legges inn i et av feltene når jeg legger til en bankkonto i PayPal, men det fungerer ikke. Hver gang får jeg feilmeldingen: "Invalid Bank Account Information" Dette er for jobben, så det er ikke en privatkonto pengene skal over til i DnB.
Solbærsaft Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Sikker på at oppgitt adresse er riktig alle steder? har selv overført fra paypal til bedriftskonto, og det gikk helt fint.
cecilieUK Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2012 Sikker på at oppgitt adresse er riktig alle steder? har selv overført fra paypal til bedriftskonto, og det gikk helt fint. Når jeg skal legge til en ny bankkonto i PayPal bli jeg bedt om å legge inn bankkontonr, "bank name" (Det er her jeg legger inn navnet på firma akkurat som det framkommer av bankutskrift fra banken) og om kontoen er en "checking" eller "saving" account. Der velger jeg "checking". Jeg har prøvd med firmanavnet og DNB-navnet i forskjellige variasjoner. Når jeg får bekreftelse på informasjonen jeg har lagt inn og skal gå videre for å lagre bankkontoen stusser jeg forøvrig på at informasjonen jeg har listet opp viser + et ekstra felt. Under utfyllingen er jeg bare bedt om å skrive inn "bank name". På bekreftelses-siden står det "bank name" og "bank account name". Her står firmanavnet vårt oppført på begge felter. Det sier seg jo selv blir feil, men altså ingen plass jeg får redigert det..
Solbærsaft Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 (endret) 1. Logg inn 2. Under "My account" velger du "Profile" 3. Velg Debit and Credit Cards og legg inn info. Er det her du går inn? Eller velger du bank account? Jeg har to forskjellige kontoer på bank account og debit and credit cards, men når jeg skal overføre penger fra paypal til min konto, så er det kontonummeret som står under "debit and credit cards" som gjelder. Denne kontoen må verifiseres (det trekkes 15 kroner fra kontoen, og samtidig skrives det på en kode som syntes i nettbanken etter et par dager. Skriv inn denne koden i paypal for å få verifisert kontoen). Det tar 3-4 virkedager. Disse pengene blir ikke borte, de lagres på paypal'en din, så du får de tilbake så fort du gjør et kjøp/tilbakebetaling. Endret 9. mars 2012 av lema
cecilieUK Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2012 1. Logg inn 2. Under "My account" velger du "Profile" 3. Velg Debit and Credit Cards og legg inn info. Er det her du går inn? Eller velger du bank account? Jeg har to forskjellige kontoer på bank account og debit and credit cards, men når jeg skal overføre penger fra paypal til min konto, så er det kontonummeret som står under "debit and credit cards" som gjelder. Denne kontoen må verifiseres (det trekkes 15 kroner fra kontoen, og samtidig skrives det på en kode som syntes i nettbanken etter et par dager. Skriv inn denne koden i paypal for å få verifisert kontoen). Det tar 3-4 virkedager. Disse pengene blir ikke borte, de lagres på paypal'en din, så du får de tilbake så fort du gjør et kjøp/tilbakebetaling. Vi har en business-account. Og det skal være mulig å føre over pengene til en bankkonto og ikke kun til debit/credit kort. Satte igang en ny overførsel for 2 dager siden, og ikke overraskende nok failet den i dag. Jeg får bare vente på mer hjelp fra PayPal som forøvrig gir utmerket kundesupport. Nå skal de sende problemet mitt ett steg opp i systemet sitt. Tenkte bare om det var noen her inne som hadde en business account og som har prøvd å føre over penger til en DNB-konto. Om jeg opererer med feil offisielt DNB-navn (har ringt kundeservice til DNB mange ganger. Fått bekreftet 2 forskjellige offisielle banknavn før og etter hamskiftet i 2011) og noen her som evt hadde et 3. navn som fungerer..
Solbærsaft Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har business account. Men jeg har et kort tilknyttet kontoen. Da vet jeg ikke hva slags info som mangler. Jeg har skrevet inn DnB, og kun det. Feilen ligger neppe der. Får håpe paypal finner ut av det snart .
cecilieUK Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2012 Sikker på at oppgitt adresse er riktig alle steder? har selv overført fra paypal til bedriftskonto, og det gikk helt fint. Hvor er "alle steder" jeg må sjekke riktig oppgitt adresse? Er det konto i DnB bedriftskontoen er i?
Solbærsaft Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Jeg tenkte mest inne i paypal, der hvor det står at du skal oppgi adresse. Men ser at på den siden du prøver å få fikset ikke ber om adresse. Jeg prøvde å sette opp til bankkonto (uten kort) jeg også, men fikk det ikke til, og det er derfor jeg knyttet paypal til kontoen jeg har kort på.
cecilieUK Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2012 Jeg tenkte mest inne i paypal, der hvor det står at du skal oppgi adresse. Men ser at på den siden du prøver å få fikset ikke ber om adresse. Jeg prøvde å sette opp til bankkonto (uten kort) jeg også, men fikk det ikke til, og det er derfor jeg knyttet paypal til kontoen jeg har kort på. Vi har både en bankkonto uten kort og et bankkort registrert på PayPal-kontoen. Når jeg velger å overføre penger får jeg forøvrig kun valg å velge bankkontoen..
Solbærsaft Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Vi har både en bankkonto uten kort og et bankkort registrert på PayPal-kontoen. Når jeg velger å overføre penger får jeg forøvrig kun valg å velge bankkontoen.. Er kontoen (med bankkort) verifisert? Det står : Welcome [Navn] Business Name: [] Account Type: Business Status: Verified Dersom det står Not verified, så må du bekrefte kontoen mot paypal. Da trekkes 15 kroner fra kontoen og du må bekrefte at kontoen er din med å gjengi koden som kommer på bakutskriften etter noen dager.
cecilieUK Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2012 Er kontoen (med bankkort) verifisert? Det står : Welcome [Navn] Business Name: [] Account Type: Business Status: Verified Dersom det står Not verified, så må du bekrefte kontoen mot paypal. Da trekkes 15 kroner fra kontoen og du må bekrefte at kontoen er din med å gjengi koden som kommer på bakutskriften etter noen dager. Jepp, kontoen er verifisert ja.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Har du prøvd å legge inn DnB (og ikke noe mer) som banknavn? Du kan også prøve savings account, det burde ikke ha noe å si. Pass også på alle 11 sifferene er med i kontonummeret, uten punktum eller mellomrom. Hvorfor har du forresten engelsk språk? Hvis kontoen er registrert på en utenlandsk adresse kan det muligens lage problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå