Gå til innhold

Hvordan organiserer du som er alene klesvasken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er alene: Hvordan organiserer dere klesavasken?

Jeg pleier å vaske klær annenhver uke, samt en 60 graders vask på truser, håndklær og sengetøy annenhver uke. Det kan hende at jeg vasker klær en gang i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker klær når det har hopet seg opp i kurven, som regel ei gang i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde alene sorterte jeg alt i tre esker; lyst, mørkt og sengeklær/håndduker.

Og jeg hadde lite klær så jeg måtte som regel skitne ut alt som var lyst for å kunne få en full maskin:P Samme med håndduker og sengeklær. Kanskje annenhver uke var det 40 vask på vanlige klær, og kanskje en gang i måneden 60 vask på sokker(tok dem på 40 om det var krise), håndduker og sengeklær.

Skrevet

Jeg prøver å vanske to ganger i mnd, men nå har det gått noen uker siden sist vask. Som regel deler jeg det opp i 40-gradersvask og 60grader. Har lite hvitt, og det som er det går sammen med resten. Det er bare singleter som jeg har under andre klær, så det er ikke så farlig om de blir litt blasse i fargene.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg sorterer hvit, mørk og 60-gradersvask. Vasker vel omtrent en mørk, en lys og to 60graders vask i måneden. Stort sett vaskes alt på samme dag, for jeg gidder aldri å vaske før dunken er stappfull :gjeiper:

Endret av Raindrops
Skrevet

I alle dager, så lite klær dere bruker da.

Jeg vasker stort sett en mørk 30/40, en lys 30/40 og en 60 i uka.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skiller inn i 60 graders "grovvask" av håndkler, sengetøy og andre ting som tåler 60 samt 30-40 graders finvask av gensere, bukser og skjorter.

Hvitt/lyst tøy ved behov. Ikke alltid jeg er så nøye på å ikke blande hvitt/mørkt, det kommer an på hvor nye de mørke plaggene er, men blander aldri hvite skjorter med f. eks helt nye sorte plagg (som da kan avgi mer farge enn hvis de har vært vasket en del ganger før).

Ekstremt skjelden kokvask (på ting som tåler det), da skal det være bra lenge siden det har vært vasket evt. ha blitt uforholdsmessig møkkete.

Er vel ca 1-2 maskiner i uka i snitt, da slipper jeg at det hoper seg opp :)

Skrevet

Organisere klesvasken?

Klesvasken organiserer seg selv da skitne/brukte klær tas av på badet og slenges rett i vaskemaskin, eventuelt på soverommet og siden bæres på badet og slenges rett i vaskemaskin. Når den er full så settes den på 60 grader. 60 grader er et kompromiss mellom kokvask (90 grader) og finvask (40 grader).

Voilá.

Bare si ifra hvis dere trenger tips jenter.

• Liker 4
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Vasker en mørkvask og en 60-graders i uka. Og lyse klær ol hver fjortende dag. I 60-graderen går håndklær, sengetøy og undertøy.

Skrevet

Jeg vasker det som er skittent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Organisere klesvasken?

Klesvasken organiserer seg selv da skitne/brukte klær tas av på badet og slenges rett i vaskemaskin, eventuelt på soverommet og siden bæres på badet og slenges rett i vaskemaskin. Når den er full så settes den på 60 grader. 60 grader er et kompromiss mellom kokvask (90 grader) og finvask (40 grader).

Voilá.

Bare si ifra hvis dere trenger tips jenter.

Jo, fordi man kanskje plutselig trenger den yndlingsjeansen når man skal noe spesielt vettu ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Organisere? Hæ? Opp i skittentøyskurven med det, plukke ut bunker til kokvask, 40, eller 30 grader, så henge det til tørk før jeg stuffer det sammen i en haug oppå vaskemaskinen.

Endret av Snøvott
Skrevet

Vasker en eller to maskiner i uken. 40 grader hver uke og 90 annen hver uke. Jeg har mest mørke klær, så alt slenges sammen ;)

Skrevet

Vasker to maskiner i uken. En mørk 40 og en 60. Har ikke så mange lyse klær, så det vaskes i snitt kanskje en gang hver tredje uke.

AnonymBruker
Skrevet

Skiller mellom 40 grader og 60 grader, 60 deles noen ganger i hvit og farget vask. Er ikke så lenge siden jeg ble alene, og merker jeg har problemer med å få fylt opp vaskemaskinen før det er helt tomt for rene klær i enkelte kategorier... Vasker vel gjennomsnittlig ca to maskiner i uka, men noen uker vaskes det ikke, andre blir det kanskje 4-5.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Jeg (hånd)vasker en gang i uka når jeg bor aleine. Tar jo en evighet å fylle til full vaskemaskin, så å vaske oftere synes jeg bare blir tull!

Når jeg vasker klær er det snakk om 7 truser, et par tskjorter, en genser eller to, kanskje en bukse, en kjole, strømpebukser. Og et håndkle og sengetøy. Da kan jeg ofte ta klesvasken for hånd, og kjøre sengetøy&håndkle på en skikkelig varmvask 90 grader eller slik.

Endret av Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Overså litt i tittelen..

Endret av bittelura
AnonymBruker
Skrevet

Hvit vask og farget vask på 40 og 60 grader hver uke, håndklær, kjøkkenhåndklær, kluter og sengetøy på 90 grader annenhver uke. Håndsvasker delikat undertøy og ullundertøy ukentlig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker etter behov, men ser at jeg sjeldent har en full maskin. I tillegg så unnlater jeg å vaske på mange forskjellige temperaturer. Blir gjerne 40 grader uansett.

Skrevet

Ca. en 60 graders vask i uka og en 40 graders annenhver uke.

Kan bli litt oftere 60 graders vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...