Gjest gotthard Skrevet 12. januar 2004 #1 Skrevet 12. januar 2004 ser på discovery nå , der har forskere funnet grunnen til samlivsbrudd påstår de... de fleste forhold ryker ca 4 år etter at barnet er født sies det , eller etter 4 år om du ikke har barn også , så de setter seg ned og prøver og finne ut hvorfor.. ok , hva er det som styrer oss menesker mest uten at vi er klar over det? jo det er arv , og hvordan gjorde de det før i tiden? (snakker da steinalder osv) da gjorde mann ei hule dame gravid , blei hoss hu til hu kunne forsørge barnet alene , deretter forsvant mann til neste dame...... alt for og spre genene mest mulig , det for og forsikre seg om at akkurat dinne gener hadde større sjangs for og klare seg... høres logisk ut for meg , så hva mener dere da?
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2004 #2 Skrevet 12. januar 2004 Minner meg om utroskapsdebatt som var for et år siden. Jeg sa da at de fleste utenomekteskapeligforhold fra menns side skjedde da barna var små. Fikk mye pepper for den. Det var så søtt at jeg fikk nesten hull i tennene. Barna skal jo binde foreldre sammen osn.. Og som jeg skrev, det skjer en del under kvinnens graviditet også.
Gjest gotthard Skrevet 12. januar 2004 #3 Skrevet 12. januar 2004 menn er utro for og spre gener , derfor er de også mest utro da jenter ikke har det samme behovet for og spre disse genene , men nå i de siste åra er jenter faktisk likt når det gjelder og hvere utro i følge undersøkelser og det er for lysten sin skyld. så da blir spørsmålet da , har ikke menn sex pga lysten?joda , jeg tenker ikke på og spre gener når jeg har sex og det håper jeg virkelig ikke dama har heller , men det er da grunnen til at vi er utro sier de som påstår de veit noe om det.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #4 Skrevet 13. januar 2004 Altså... jeg tror kanskje det er noe i det der med fireårsregelen... Men jeg vet ikke hvorfor. Kjenner flere par (inkl. oss) som hadde en liten krise på gang ca ved fireårsmerket.
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #5 Skrevet 13. januar 2004 Vi har vært kjærester i fire år måneden før vi skal gifte oss..... Regner med at det går bra allikevel :blunke: (skal legges til at vi har hært sammen før, første gang for fjorten år siden....)
Rannva Skrevet 13. januar 2004 #6 Skrevet 13. januar 2004 (skal legges til at vi har hært sammen før, første gang for fjorten år siden....) Liten avsporing her, men dette var romatisk! Litt sånn "ment to be" selv om verdan har lagt noen hindringer i veien.
Ingeborg Skrevet 13. januar 2004 #7 Skrevet 13. januar 2004 Altså... jeg tror kanskje det er noe i det der med fireårsregelen... Men jeg vet ikke hvorfor. Kjenner flere par (inkl. oss) som hadde en liten krise på gang ca ved fireårsmerket. Vi hadde en ganske stor krise ved fireårsmerket, så jeg er tilbøyelig til å tro på teorien...
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #8 Skrevet 13. januar 2004 Kriser / Problemer av forskjellig art kommer og GÅR.. Har har vært gift med samme mannen i snart 22 år.Ikke gi opp om dere får den første krisen når det har gått 4 år.Livet er herlig å leve med den samme mannen. Av og til er du som nyforelsker, andre dager forstår du ikke hva du så i han..
rosett Skrevet 13. januar 2004 #9 Skrevet 13. januar 2004 Jeg mener at hvis en trur på det er det større sjanse for at det skjer. Finnes en del morsomme teorier rundt omkring når det gjelder samliv, interresante greier, men jeg mener at siden vi heldigvis er utstyrt med vilje, fornuft og selvinnsikt kan vi derfor selv bestemme i stor grad om dette er noe som gjelder en selv. Problemer støter en på, noen mer og oftere enn andre, enten det er gått fire år eller fire måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå