Gå til innhold

Ingen melk eller tran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 17 mnd som ikke vil ha melk og ikke vil ha tran.

Sånn som jeg har skjønt det så er dette veldig viktig for skjellet og hjerne... Men hva gjør man da?

Har prøvd å lure tran inn i grøten, men det resulterte i sultestreik... Kan vel også nevne at datteren min er over gjennomsnittet viljesterk...

Noen tips/råd? Eventuellt alternativer?

Hun spiser forresten alt vi spiser og siden vi spiser fisk 2 ganger i uken så får hun jo noe omega 3...

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Her får Frøkna eskimo Kids, med tuttifrutti-smak (kjøpt på helsekost) og sannasol i stedet.

Hun nekter også tran.

Spiser hun ingen melkeprodukter overhode?

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Hun spiser litt youghurt iblant. Og i mat som jeg har laget da selvfølgelig. Kan jeg bruke melk i grøten forresten?

Eskimo kids? :klø: er det tablett? Hun er jo bare 7 mnd... Kan hun få det da? Sana sol har jeg tenkt på, men hun liker ikke appelsin... Skal prøve. His ikke hun vil ha vil jeg ha! :gjeiper:

Edit: forvirrende skrivefeil

Endret av SøsterLiten
Skrevet (endret)

Barn under 3 år skal ikke ha sanasol. (sanasol har ikke omega3 heller, så da er man uansett like langt..)

Eskimotran, er det samme som tran i grunnen, bare at det er med tutti fruttismak. Vi måtte også gå over til den da gutten plutselig nektet å spise tran. (Nå nekter han forøvrig eskimoen også..)

Hun trenger ikke melk så lenge hun spiser melkeprodukt som ost, yoghurt osv. Kalsium kan man heldigvis fint få i seg på andre måter enn melk.

Endret av SummerJoy
Skrevet

D-vitamin-dråper.

7 mnd skal jo ikke ha melk? Men ost og andre melkeprodukter inneholder også kalsium.

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Det er også noe omega 3 i valnøtter, og kanskje også andre plantekilder, dersom dere vil supplere med mer omega 3 mellom fiskemåltidene.

Gjest Marmot
Skrevet

Først skriver du 17 og så skriver du 7, men 17 er rett, ikke sant?

Vi bruker D-vitamindråper og han spiser fisk i en eller annen form hver dag, så jeg satser på at det er godt nok. Blander inn litt rapsolje i grøten.

Men er det det at hun ikke liker melk, eller tåler hun det ikke? Min sønn tåler ikke melk, og får havremelk i stedet. Det er tilsatt kalsium og vit.D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...