Gå til innhold

Hellstrøms mesterkokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satte meg ned for å se på Hellstrøms mesterkokk nå, og jeg skjønner ikke bæret. Noen som vet hva de vinner..?

I Masterchef USA ( :hjerter: ) er det jo en konkurranse for amatørkokker, de som gjør det bra blir lagt merke til og kan få jobbtilbud senere, og den som vinner får i tillegg litt penger til å starte opp (sikkert til kokkekurs etc, eller egen resturant?).

Vinneren var en eiendomsmegler, og andreplassen fikk en servitør. Begge de kan nå få jobber på bra resturanter, som kokk, etter dette.

Og på Hellstrøms mesterkokk har jo alle drømmejobben allerede? Hvertfall de jeg har sett... Kjøkkensjef på Thon hotell, har jobbet som kokk i flere annerkjente resturanter, jobbet hos Gordon Ramsay's Maze etc.

Hva er det de får ut av dette da? Mulig jobbtilbud i samme stilling på en lik resturant? :klo:

Skjønner ikke Hellstrøm jeg. Om du først skal kopiere Gordon Ramsay (også i Hellstrøm rydder opp, og siden dette), hvorfor ikke ha med amatørkokker?

Skuffende altså :angry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Vinneren får 250.000 kroner, samt et lønnet studieopphold ved to av New Yorks fremste restauranter, «Daniel» og «Per Se». Begge restaurantene har tre stjerner i Michelinguiden.

Så de får jo litt ut av det :) Det er sikkert morro også, å lære av Helstrøm.

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert morro, men når det er en kopi av en amatørkonkurranse, kan det vel forbli en amatørkonkurranse :gjeiper:

Gjest Hannee
Skrevet

Masterchef USA likte jeg mye bedre. Og det var jo Masterchef Norge en sesong, hvorfor ikke bare fortsette med det? Blir for mye Hellstrøm for min smak.

Gjest Survival
Skrevet

Når går dette programmet? :) Og det er på Tv3, regner jeg med?

Gjest badeand1
Skrevet

Når går dette programmet? :) Og det er på Tv3, regner jeg med?

Du har ikke gidd til å lete opp selv? :P

Torsdager på tv3 20.30

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet

Du har ikke gidd til å lete opp selv? :P

Torsdager på tv3 20.30

Eh, jeg gikk tilfeldig inn på denne tråden nå og leste om programmet. Har verken hørt om det før eller sett reklame for det, dermed tenkte jeg det var enklere å spørre her.

• Liker 2
Gjest Hannee
Skrevet

Må jo være lov å spørre om sånt mener da jeg!

Gjest badeand1
Skrevet

Ta en spøk/tull/en liten ert..

Skrevet

synes de snart kunne kvitta seg med hellstrøm og finne en annen bra kokk i steden.

takler ikke se på han, synes han er så slæsk, tror han er no spesielt.

og det er synd, for jeg elsker matprogram!

• Liker 3
Gjest Survival
Skrevet

Ta en spøk/tull/en liten ert..

Dessverre har jeg blitt litt blind for humor her på forumet, siden det er så mange som mener akkurat den type ting seriøst når de skriver det ;) Men takk for svar på spørsmålet mitt :)

Gjest badeand1
Skrevet

Dessverre har jeg blitt litt blind for humor her på forumet, siden det er så mange som mener akkurat den type ting seriøst når de skriver det ;) Men takk for svar på spørsmålet mitt :)

Regna med at du skjønte det siden jeg brukte ":P"

:P

Men bare hyggelig. ^^

Skrevet

En av de som er med har jo faktisk jobbet på Per Se, så så mye for at det skal være spesielt liksom!

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter: Hvor har du det fra at dette skal være en kopi av Masterchef-konseptet? :klo:

Heter det ikke Masterchef (et programkonsept man garantert må kjøpe rettigheter til), så er det ikke Masterchef. Og heter det Masterchef, så er visse komponenter på plass (slik det også var i norsk Masterchef, og slik det er på feks Masterchef Australia som går på TLC for tiden).

Jeg tipper at Hellstrøm har fått designe sitt eget kokkekonkurranseprogram med profesjonelle kokker. Men særlig god TV er det ikke blitt, enn så lenge. Dessverre heller ikke særlig interessant matmessig, selv om flere kokkelandslagmedlemmer er med. Selv håper jeg akkurat det tar seg opp.

For meg er det knakende likegyldig hva kokkene vinner tilslutt, jeg vil se mat bli laget så detaljert som mulig. (Og ønsker meg vel sånn sett tilbake til skikkelige matprogrammer det mat lages for sin egen skyld, ikke som ledd i dustete konkurranser).

• Liker 2
Skrevet

Trådstarter: Hvor har du det fra at dette skal være en kopi av Masterchef-konseptet? :klo:

lurer jeg og på... er ikke dette mer som hells kitchen da?

AnonymBruker
Skrevet

Kall det hva du vil, det er jo samme program, hvis du ser bort i fra at det ikke er amatørkokker.

Og han har jo i tidligere hatt 'Hellstrøm rydder opp', som igjen er en norsk versjon av Gordon Ramsay's 'Kitchen nightmares'.

Om det er meningen at det skal være et helt annet program vet jeg ikke, men jeg ser ikke forskjellen. Kanskje det er mer som Hell's Kitchen, det har jeg ikke sett så mye på, men husker det var lag i allefall. Men det i Masterchef Australia var det også lag i begynnelsen... Nei, vet ikke jeg. Synes bare det virker som om han liker å lage dårligere versjoner av Gordon Ramsay's programmer jeg :)

Spesielt bra synes jeg uansett ikke det var... :fnise:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mye på Hells Kitchen, og synes det var mistenkelig likt Hellstrøms mesterkokk. Så hvis han skulle ha designet dette programmet selv, har han ikke spesielt god fantasi. :)

Jeg tenker også at de som var med hadde litt for gode jobber til at 250 000 og to studieturer skulle virke fristende nok, i allefall når de risikerer å bli dømt nord og ned og latteliggjort i programmet, og miste cred i jobbsammenheng.

Så blir det litt påtatt og klamt når programlederen (Ramsey og nå Hellstrøm med samme taktikk) skal spille psykotisk og kjefte og være sint og banne på TV for å stresse kokkene.

Kommer til å fortsette å se hvis jeg har tid, men ikke stresse hvis jeg går glipp av en episode eller to.

Skrevet

Er egentlig fan av Hellstrøm, men det ble litt slitsomt å se på når han hele tiden gikk rundt og i en sarkastisk tone sa "synes du dette ser fint ut", "synes du dette smaker godt", "synes du dette er bra". Synes du ditt og synes du datt.. kan han ikke istedet bare si rett ut at ting ikke er bra nok :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Masterchef USA likte jeg mye bedre. Og det var jo Masterchef Norge en sesong, hvorfor ikke bare fortsette med det? Blir for mye Hellstrøm for min smak.

Da bør de finne en ny proglamleder til den eventuelle nye sesongen, for det var ikke noe å skryte av programledermessig.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...