Gå til innhold

Forbrenning av kalorier! HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har sakte men sikkert begynt å endre livsstilen min. Spiser ca 1200 kalorier om dagen, og trener fem ganger i uka. Men jeg lurer på hvor mange kalorier burde jeg forbrenne om dagen om jeg vil ned?? Varierer fra 400 til 700 kalorier (ifølge apparatene på treningssenteret), er dette bra/nok? Ganske uvitende om slikt..

Endret av emsatifire
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har sakte men sikkert begynt å endre livsstilen min. Spiser ca 1200 kalorier om dagen, og trener fem ganger i uka. Men jeg lurer på hvor mange kalorier burde jeg forbrenne om dagen om jeg vil ned?? Varierer fra 400 til 700 kalorier (ifølge apparatene på treningssenteret), er dette bra/nok? Ganske uvitende om slikt..

1200 kalorier er alt for lite for noen som trener hver dag! du burde vær oppmot 2000 kalorier!

Skrevet

1200 kalorier er alt for lite for noen som trener hver dag! du burde vær oppmot 2000 kalorier!

Selvom poenget er at jeg skal gå ned i vekt liksom? Har ca 17 kilo å miste..

AnonymBruker
Skrevet

ja, du børr få i deg flere kalorier :) Visst du går inn på melk.no og på frokostkalkulatoren, så kan du finne ut der hvor mye kalorier og diverse du burde få i deg på en dag!

AnonymBruker
Skrevet
Her finner du ut kaloriforbruket ditt i forholdt til vekt samt aktivitet. Ligg 500 under dette, men ikke mer.
Skrevet

Her finner du ut kaloriforbruket ditt i forholdt til vekt samt aktivitet. Ligg 500 under dette, men ikke mer.

500 er moderat vekttap mens 1000 anses som stort vekttap på inntil 1.5Kg per uke (ref Vektklubb.no). Å kutte med 1000 går fint men ikke om en havner veldig nært eller under 1000. Men med tanke på treningen kommer du neppe i nærheten av å være bekymret for det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

500 er moderat vekttap mens 1000 anses som stort vekttap på inntil 1.5Kg per uke (ref Vektklubb.no). Å kutte med 1000 går fint men ikke om en havner veldig nært eller under 1000. Men med tanke på treningen kommer du neppe i nærheten av å være bekymret for det.

Jeg tror du må lese første innlegget igjen...

Spiser ca 1200 kalorier om dagen, og trener fem ganger i uka. [...] Varierer fra 400 til 700 kalorier (ifølge apparatene på treningssenteret), er dette bra/nok? Ganske uvitende om slikt..

1200 minus 400-700 blir mellom 500 og 800 kcal hver dag de fem dagene hun trener. Altfor, altfor lite!

Skrevet

jeg tenkte mer på generell basis og ikke akkurat på det eksemplet, beklager det ;)

vi snakker nok heller anbefalt kalorimengde - 500/100 + treningskalorier.

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil! Hva spiste du før du begynte denne intensive slankingen? Hvis du har spist usunt i lang tid må du også forstå at å gå ned ikke er noe hokus-pokus!

Hvor lenge har du holdt på, og hvor gammel er du? Jeg ville heller spurt en psykolog enn kvinneguiden, for for meg ser det ut som om du er i ferd med å utvikle en alvorlig spiseforstyrrelse, dessverre... :(

Skrevet

Med det lave kaloriinntaket ditt kommer du til å miste mere muskelmasse enn fett. Få i deg flere kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...