Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal på besøk til noen venner i helga, vi skal være 4 stk. Noen som har et forslag til et morsomt brettspill vi kan spille? :) Helst ikke Ludo! Det er liksom ikke så morsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Risk :) Eller må det være brettspill? Alias er veldig morsomt!

Skrevet

Trivial Pursuit eller Brainstorm

Skrevet

Alias er yndlingsspillet mitt.

Kortskalle er kjempemorsomt.

Diverse spørrespill, som Trivial Pursuit.

Brettspillversjonen av 20 spørsmål er kjempemorsomt!!

Fantasi.

Det er et spill som er kjempemorsomt, men jeg husker ikke hva det heter. Det er forskjellige oppgaver man kan gjøre, en av dem er at man er to stk, så får man kort der det står f.eks "hånd - øre", da må den ene personen ta hånda på den andres øre, så skal man se hvor mange kort man klarer.. Noen som kan navnet?

Gjest Tekola
Skrevet

Hvis dere er litt lekne av dere, er Creationary veldig morsomt! Det er som Fantasi, bare med legoklosser! :jepp:

Gjest Linaria
Skrevet

Sequence!

Vi spilte det så utrolig mye da vi var på Island. Alle der oppe har det. Kan få kjøpt det i Norge også.

Gjest Armule
Skrevet

Vi har fått skikkelig dilla på brettspill, og det er spesielt to det går i.

Agricola - work replacement. Satt til ca. 16/1700-tallet, man skal bygge opp en gård. Bygge ut og renovere hus, så korn og grønnsaker, holder dyr, osv. Fantastisk morsomt. 1-5 spillere. Tar 3-4 timer.

Dominant Species - work replacement. Satt til begynnelsen av siste istid. Man skal utvikle og tilpasse en dyreart etterhvert som isen og tundraen utvider seg. 2-6 spillere. Tar 3-4 timer

I tillegg har du et litt enklere og mindre spill, Carcassone. Man skal bygge ut et rike, med brikker plassert på åkre, veier eller borger. 2-4 spillere. Tar ca. 1 time.

• Liker 3
Skrevet

Noen venner av meg elsker brettspill, og her er våres favoritter.

* Settlers, med flere utvidelser og lett å lære seg.

* Smallworld, taktikk der man tar land fra hverandre, men poengene tells for hver enkelt runde.

* Agricola som Cervix anbefaler. Liker dette spillet veldig godt. Man kan spille på forskjellige måter med interaksjon mellom hveradre - der man nesten ikke har noe med hverandre å gjøre, og der man kan ødelegge for hverandre i større grad.

• Liker 1
Skrevet

Scrabble er jo alltid en klassiker (men så er jeg tilstrekkelig nerd til å like denslags da). Jeg husker ikke hva spillet heter, men for noen år tilbake spilte søskenbarna mine og jeg et spill hvor man kastet en terning, landet på en farge, trakk et kort, og skulle mime det som stod til den fargen på kortet. Det var kjempegøy på regnfulle dager på hytta når jeg var 13, og må jo være enda litt morsommere med litt vin i blodårene. :) Kanskje noen andre som vet hva spillet heter?

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ikke hva spillet heter, men for noen år tilbake spilte søskenbarna mine og jeg et spill hvor man kastet en terning, landet på en farge, trakk et kort, og skulle mime det som stod til den fargen på kortet. Det var kjempegøy på regnfulle dager på hytta når jeg var 13, og må jo være enda litt morsommere med litt vin i blodårene. :) Kanskje noen andre som vet hva spillet heter?

Det må nok være Fantasi :) Kjempeartig.

Skrevet

Det må nok være Fantasi :) Kjempeartig.

Jaaa, det kan godt hende! Blå (?) eske med gul skrift? Kan det stemme?

Skrevet

Jaaa, det kan godt hende! Blå (?) eske med gul skrift? Kan det stemme?

Jaa :jepp:

Skrevet

Jaa :jepp:

Yaay! Da skal jeg ut og se om jeg finner det neste gang jeg er i Norge. :) Takktakk!!!

Skrevet (endret)

Kokkelimonke- finne opp forklaringer på ting, lover, etc. superartig med noen glass innabords.. Passer for 3-8 personer..

Mexican train- dominospill

Borettsslaget

Rummikub

edit: antall spillere

Endret av bittelura
Skrevet

Skip-bo!!

Kjempemorsomt kortspill :)

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

I den settingen ville jeg valgt Alias, Brainstorm, Kokkelimonke eller lignende :)

Skrevet

Ticket to ride

Settlers

Fantasi

Alias

Sequence

Rummicub

Dominion

Uno

Ubongo

Ahh, eg elskar å spele spel!

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

'Ticket to ride' er nok min absolutte favoritt og kan varmt anbefales :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...