Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Skal ta ut en piercing i underleppa og lurte på om noen vet åssen jeg skal rense den sånn at det ikke blir noen infeksjoner og at den gror fint?

Tusen takk på forhånd!

Skrevet

Hvis du har hatt den der en stund så er den vel allerede grodd? Trenger ikke å rense da. Bare å ta den ut, så trekker hullet seg sammen.

Skrevet

Bare stryk på litt Klorhexidin med en Qtips innimellom om du ser at det er åpent, frem til det lukker seg. Samme på innsiden, men da med Corsodyl.

Skrevet

Klorhexidin og Corsodyl er noe man absolutt ikke skal bruke på piercing, da det er alt for sterkt. Hvis piercingen er grodd er det ikke nødvendig å bruke noen ting siden det ikke er et åpent sår lenger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte ikke noe som helst. Piercing i underleppa gror veldig fort. Jeg hadde mine bare noen måneder om gangen, da, så da grodde det vel enda fortere. Men mine var lukket i løpet av et døgn.

Skrevet

Klorhexidin og Corsodyl er noe man absolutt ikke skal bruke på piercing, da det er alt for sterkt. Hvis piercingen er grodd er det ikke nødvendig å bruke noen ting siden det ikke er et åpent sår lenger.

Alle mine piercinger er behandlet med disse, og jeg har aldri hatt noen problemer av noe slag. De skal brukes med forsiktighet, spesielt Klorhexidin som kan tørke ut huden rundt piercingen, men fungerer helt flott.

Skrevet

Alle mine piercinger er behandlet med disse, og jeg har aldri hatt noen problemer av noe slag. De skal brukes med forsiktighet, spesielt Klorhexidin som kan tørke ut huden rundt piercingen, men fungerer helt flott.

Går helt sikkert fint, men grotiden blir mye lenger når man bruker så sterke rensemidler! :)

Skrevet

Hvis du ikke har noen infeksjoner ville jeg bare hatt tatt uten piercingen og latt det gro av seg selv, uten å gjøre noe mer med det. Hvis du har antydning til infeksjon ville jeg ha renset med saltvannsdråper, og evt munnskyllemiddel fra piercingstudioet, om de har slikt. Jeg brukte det da jeg tok ut min, den grodde helt supert og er nå bare et bittelite hakk i huden. Er få som legger merke til det før jeg nevner det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...