Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Dette skjedde for et par år siden, altså jeg velger å kalle det voldtekt, for jeg vet ikke om det er det, men i og med at han holdt meg fast så jeg ikke kunne komme meg løs, så tror jeg at det var det, jeg prøvde å gjøre motstand, for han ba meg holde hendene mine i kryss under baken, jeg lå på ryggen og han penetrerte meg.Da jeg prøvde å gjøre motstand, for jeg syns det var litt ekkelt, så holdt han hendene mine godt fast og kikket meg rett i ansiktet alvorlig, og han gjennomførte samleie med meg.Jeg prøvde å vri meg unna, men han fortsatte. Jeg syns det var veldig ubehagelig i ettertid, jeg var skikkelig redd etter jeg kom meg ut fra leiligheten hans.Etter "voldtekten" bare skyndte jeg meg å ha på meg klærne og kom meg ut i en fart. Jeg ble veldig nervøs og begynte og skjelve og var i en sjokktilsand vil jeg kalle det.Etter det har jeg hatt mange flashbacks, der jeg ser for meg bildet han holder meg fast, og det er så ubehagelig å tenke på, og jeg ble deprimert i ettertid. Jeg visste ikke hva denne mannen var i stand til da han "voldtok" meg, han kunne ha vært voldelig og slått meg for eksempel, for jeg følte meg veldig sårbar der jeg lå da det skjedde. Det er vel for sent å anmelde dette et par år etter, og jeg angrer ordentlig på at jeg ikke gjorde det, men jeg var forelsket i ham den gangen, og ville ikke anmelde ham.Nå ser jeg hvor galt det var.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Hvordan hadde det seg at du kom i denne situasjonen da? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Trist det som har skjedd med deg, men jeg synes ikke at det du beskriver kan kalles en voldtekt. Sa du ikke noe til ham? Han ba deg legge hendene i kryss under baken, og så gjorde du det uten noen dikkedarer, da høres det jo ut som du var med på det. Det at du syntest det var ubehagelig kunne ikke han vite, heller ikke at du syntest det var ekkelt. Mange beveger seg når de får orgasme, og mange beveger seg når de har sex. Han trodde vel kanskje du var en av dem, og at han holdt hendene dne trenger ikke å bety noe annet enn det. Er jo mange som liker å holde partneren fast også. Hvis du ikke sa noe, så kan ikke han leke gjetteleker. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 For det første: For det andre så tror jeg nok at vi kan si at du ble voldtatt. Hvis han penetrerte deg mot din vilje så er det jo voldtekt. Du skriver at du gjorde motstand og at han måtte ha hendene dine bak ryggen, da er det jo ganske klart at dette ikke var noe du ville. 3
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg vil kalle det for noe som så ut som det var planlagt, for det var akkurat som om han visste akkurat hva han skulle gjøre om jeg gjorde motstand,han ba meg tydelig å holde hendene under baken og han holdt de fast med sine egne hender.Det føltes ut som et maktovergrep. om jeg sa noe? jeg prøvde jo å vri meg unna da så godt jeg kunne, og han så tydelig at jeg ikke likte det, jeg var vel satt ut, så jeg klarte ikke å si noe, det hele skjedde veldig fort.Hvor gammel jeg er og hvordan jeg havnet i situasjonen er urelevant i denne saken. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Sa du noen gang under akten at du ikke ønsket dette? I form av "nei" eller noe sånt? Var du med på "leken" før han penetrerte deg? Klærne dine måtte jo blitt tatt av på en måte, var du med da? Ser du skriver at du prøvde å vri deg unna, men det kan ha blitt misforstått i kampens hete. Det sikreste er jo å gi muntlig beskjed om at du ikke ønsker dette. På en annen side kan jeg ikke helt forstå at noen i det hele tatt klarer å ha sex med en kvinne som viser med kroppspråket og hele seg at hun virkelig ikke vil dette.. Men det er jo meg da.. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Vet ikke helt hva jeg skal si at han kan ha trodd om deg, kjære deg, jeg er ei type jente som vrir meg mye under sex, men det er fordi jeg vil at kuken skal komme dypere til, jeg må rette opp ryggen, eller whatever, og av og til hender det at jeg stritter imot og får hendene mine holdt fast. Men hvis jeg sier "nei", da har mannfolka sluppet tak i meg med en gang. Og det har på forhånd blitt kjent at jeg kan både dytte unna og vri meg vekk, for pirringa sin del. Kanskje han trodde at du ville sagt nei om du ikke ville, kanskje han misforstod. Eller så visste han at noe var galt, og at han derfor tvang deg gjennom det... 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 om jeg sa noe? jeg prøvde jo å vri meg unna da så godt jeg kunne, og han så tydelig at jeg ikke likte det, Du kan umulig vite hva han tydelig ser og ikke. Du har lite konkret å vise til, så jeg tror det er meget sammsynlig at saken ville blitt henlagt dersom du hadde anmeldt. Det at du syntest det var ubehagelig er ikke noe han kunne vite, om du ikke sa det til ham. 2
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Ja vi hadde sex på normalt vis mens dette skjedde, plutselig så ba han meg gjøre dette med hendene i kryss under baken.Og det var da maktovergrepet skjedde og holdt meg godt fast og jeg prøvde å vri meg unna så godt som mulig men han fortsatte å holde meg fast og se meg rett i ansiktet alvorlig.Jeg ante jo ikke at han hadde planlagt dette, det hadde jo blitt vanskeligere å få av klærne først på meg tror jeg og så holde meg fast.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Jeg mener at vi hadde normal sex før dette skjedde, og så begynte han med dette.
Gjest Nuppdupp Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Jeg mener at vi hadde normal sex før dette skjedde, og så begynte han med dette. da er det ikke voldtekt 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 jeg skjønner ikke helt hva du mener her - du hadde sex med ham på vanlig måte, mener du at du frivillig hadde sex med ham og at det var først når han ba deg legge hendene under baken at voldtekten skjedde? 4
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 han så på hele ansiktsuttrykket mitt og kroppen at jeg mente nei og at jeg ikke likte det, jeg prøvde jo å vri hele kroppen min unna,slik at kjønnet hans datt ut, men han penetrerte meg igjen og jeg var i sjokk og jeg følte virkelig at det var et maktovergrep, at han tvang meg.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Voldtekt kan betyr flere ting, og det er mange mellomting mellom det som er en voldtekt etter lovens forstand og det som er frivillig sex. Med voldtekt i lovmessig forstand kreves det at det er brukt vold, tvang eller trusler om vold, og at det er sagt veldig tydelig nei og helst gjort fysisk motstand, slik at det ikke er tvil om at han forstod at han tvang deg. Det er også noe som heter uaktsom voldtekt, hvor overgriperen hadde veldig god grunn til å vite at samleiet ikke var frivillig, f.eks hvis det har vært samleie med en som var så ruset at hun/han og ute av stand til å forsvare seg og klart gi uttrykk for nei. Slik du beskriver situasjonen, er det usikkert om det kan kalles en direkte voldtekt, fordi du ikke beskriver om du har gjort fysisk motstand, sagt tydelig nei og forsøkt å dytte ham unna på en måte som ikke er til å misforstå. Det som tydelig kommer fram, er at du i hvertfall hadde en opplevelse der og da av at han tvang deg, og at det var han som hadde kontroll av situasjonen, og det høres også ut som at du har følt deg veldig hjelpeløs og truet. Du har ettervirkninger som ved voldtekt, og det er i grunnen det som betyr mest i dag. Kanskje du vil prøve å kontakte gruppen som heter Dixi, som du finner i den øverste tråden i forumet her? Der får du snakke, anonymt om du vil, med andre som har opplevd voldtekt og overgrep i en eller annen form, og som forstår hva du går igjennom. De er kun en støttegruppe, og driver ikke med skyld eller straff. Da kan du få hjelp til å sortere tanker og følelser og se om det er noe du kan gjøre for å få denne opplevelsen mer ut av systemet. Om dette ikke klassifiserer som en strafferettslig voldtekt, og det gjør det kanskje hvis resten av detaljene kommer fram, så er det uansett en opplevelse av voldtekt, og en råtten handling som aldri skulle vært utført. Han hadde helt klart plikt til å forsikre seg om at du var med på det som skjedde, og slik du beskriver det, har han tenkt kun på seg selv, og kanskje også vært fullt bevisst hva han gjorde mot deg. Jeg håper du får hjelp til å komme forbi dette og bli kvitt ettervirkningene dine. Enten det ender i en anmeldelse, eller med "bare" hjelp og støtte. Prøv å ignorere brukere som er flinke til å plassere skyld der den ikke hører hjemme. Det er mange som har lignende opplevelser som deg, og du fortjente ikke det som skjedde. Om det skal anmeldes, kan jeg ikke gi råd om så lenge jeg vet så lite, men du fortjener hjelp til å bli trygg igjen og få de ekle bildene ut av hodet. Ingen fortjener overgrep, selv ikke om en i sjokk og frykt får problemer med å si fra tydelig. Klem 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #16 Skrevet 8. mars 2012 Neste gang du opplever at du blir ukomfortabel under sex, så kan du jo si ifra til partneren din. Han trodde jo helt sikkert at du var med på det, og at dere begge hadde det godt. Det du kaller for maktovergrep, kan han ha sett på som røff sex. Enkelt og greit. 11
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #17 Skrevet 8. mars 2012 Ja en voldtekt kan jo begynne under samleie også, samleie skal jo være en frivillig handling, og ikke bli holdt fast mot egen vilje.Jeg tenkte på i ettertid at jeg visste at han var sint på meg sannsynligvis på grunn av noe som jeg gjorde mot han samme måned dette skjedde. 1
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Man kan nok ikke kalle dette voldtekt, nei :/ Virker mer som to personer som ikke helt kjente hverandres grenser og lyster. Du var jo frivillig med på sex, men likte ikke når han var dominant. Han burde jo så klart skjønt at du ikke likte det med tanke på kroppsspråket ditt, men når du ikke sier konkret i fra kunne han ikke vite dette, kanskje han trodde du "spilte" med? Er så klart veldig synd at dette skulle gå slik inn på deg. Tok han noe kontakt etter du dro så raskt du kunne fra han etter dere hadde hatt sex? 8
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #19 Skrevet 8. mars 2012 da er det ikke voldtekt Selvfølgelig kan frivillig sex bli til en voldtekt, hvis det midt i sexen plutselig går over til å bli en tvangssituasjon. Å være frivillig med på sex betyr ikke at man mister retten til å trekke seg hvis den andre plutselig begynner med tvang og gjør ting en ikke vil. 4
Gjest Nuppdupp Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 Selvfølgelig kan frivillig sex bli til en voldtekt, hvis det midt i sexen plutselig går over til å bli en tvangssituasjon. Å være frivillig med på sex betyr ikke at man mister retten til å trekke seg hvis den andre plutselig begynner med tvang og gjør ting en ikke vil. du la jo armene der frivillig. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå