Gå til innhold

Hund alene hjemme 1 1/2-2 døgn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kompis må reise bort og være borte i 1 1/2-2 døgn. Hunden har han tenkt å ha stående ute i hundegården hele den tiden. Jeg protesterte på dette og mente det umulig kunne være bra, men han mener dette går så fint.

Er jeg helt på bærtur her eller?

Jeg synes synd på hunden, men jeg tenker også på naboene som allerede har klaget på at hunden står ute og bjeffer ofte.

(Jeg har ikke hund selv men har ofte passet en hund fordi eieren skulle bort, og da trenger det ikke være mer enn at hun skal på kino rett etter jobb osv. Aldri om den hunden hadde vært alene så lenge..den har riktignok ikke hundegård men likevel..)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansvarlig drittsekk.

Stakkars hund, og stakkars naboer.

• Liker 13
Gjest thedoglady
Skrevet (endret)

Det får ikke ann å la hundene være alene over natta!!

En arbeidsdag er maks...

Nå har jeg to ganske små hunder, kan jo hende dette er en typsik ute hund, polarhund , eller noe sånt? Vet ikke hva hunden er vant til, men uansett synes jeg det er altfor lenge..

Jeg eller samboeren min reiser alltid hjem å lufter hunden om vi skal noe etter jobb tilogmed, mener åtte-ni timer er absolutt maks.

Om naboer /noen andre kommer å lufter den og er sammen med den litt kan det jo gå, men iallefall ikke la den stå ute i to døgn i strekk sånn, den må iallefall være inne og med tilsyn delvis.

Endret av thedoglady
  • Liker 2
Skrevet

NEI!

Og kompisen din er en uansvarlig idiot jeg ikke ville hatt som venn!!!

• Liker 2
Skrevet

NEI, dette er IKKE akseptert. Be kompisen din om å skaffe bikkja pass og finner han ikke pass får han sette den på kennel enn så lenge.

• Liker 1
Skrevet

herregud, stakkar. :( Nei, det blir alt for lenge alene!

Kanskje tilby deg å passe hunden, om du ønsker det da, ikke fordi kameraten fortjener det, men hunden..

• Liker 1
Skrevet

Ikke greit i det hele tatt! Hunden vil sannsynligvis ikke ha det noe bra, den blir jo stående mutters alene, og dessuten - hva om noe skjer?

Jeg har på det meste vært 2 dager borte fra rottene, men selv det synes jeg er litt ubehagelig, og hele situasjonen blir dessuten annerledes ettersom de bor i et stort og godt innredet bur hvor de er vant til å være, og de har jo hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring mattilsynet/politiet når han er borte.

• Liker 7
Skrevet

Dette er IKKE greit!!!!! Greit nok, det blir litt annerledes med utehunder enn innehunder, men siden du nevner at naboene klager, tolker jeg det som at bikkja ikke er vant til å stå ute døgnet rundt?

IKKE ok!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg kjenner en som reiser titt og stadig avgårde og lar hundene stå i utegarden i flere dager alene.

en dag ringte han meg og det var 30 grader i skyggen for noen sommere siden og sa han ble litt lengre borte en ventet og om jeg kunne dra å mate og gi hundene vann!!

stakkars hundene var så sultne og tørste når jeg endelig kom fran 1.5 time med kjøring senere..

dum og naiv som jeg var trodde jeg dette var et engangstilfelle, men ak nei.

jeg har sendt beymringsmelding (anonymt) til mattilsynet.

men det har nok ikke skjedd noen ting, utenom disse utfluktene er hundene i god form, går på jakt, lydige, blir aldri slått og generelt behandlet veldig bra, og de har jo hverandre som selskap.

men alikevell mener jeg det er uhørt :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig uhørt å forlate en hund ute alene i 2 dager. Jeg ville ringt poliiet/mattilsynet.

• Liker 4
Skrevet

Fullstendig uhørt å forlate en hund ute alene i 2 dager. Jeg ville ringt poliiet/mattilsynet.

ENIG!

Utrolig trist å la hunden være ute og mutters alene så lenge!! :tristbla:

• Liker 1
Skrevet

Og jeg som får skikkelig dårlig samvittighet hvis jeg må være borte så lenge som 8 timer.. Stakkars hund! Enkelte mennesker skulle ikke fått lov til å eie kjæledyr.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En kompis må reise bort og være borte i 1 1/2-2 døgn. Hunden har han tenkt å ha stående ute i hundegården hele den tiden. Jeg protesterte på dette og mente det umulig kunne være bra, men han mener dette går så fint.

Er jeg helt på bærtur her eller?

Jeg synes synd på hunden, men jeg tenker også på naboene som allerede har klaget på at hunden står ute og bjeffer ofte.

(Jeg har ikke hund selv men har ofte passet en hund fordi eieren skulle bort, og da trenger det ikke være mer enn at hun skal på kino rett etter jobb osv. Aldri om den hunden hadde vært alene så lenge..den har riktignok ikke hundegård men likevel..)

En reiser ikke fra sine hunder uten tilsyn.

ute i hundegården? Hva om det ble veldig dårlig vær? Eller bare sol og varmt? har de en plass de kan gå i le? Hvem skal skifte vann?

Å reise fra hundene sine, er utrolig stygt gjort. Hundene er avhengi av sin eier, eieren er det eneste de har,

RING MATTILSYNET

• Liker 1
Skrevet

Galskap, hva er det denne mannen tenker på?? stakkars hund, får vondt inni meg.. han skulle ikke hatt lov til å ha hund.

• Liker 1
Gjest PinkLeaf
Skrevet

:sukk: Det er i sånne saker vi skulle hatt et eget dyrepoliti, og ikke bare mattilsynet.

Det er IKKE greit! Max 8-9 timer, jeg får dårlig samvittighet hvis hunden er lenger alene enn det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du burde ringe mattilsynet TS!

Ellers håper jeg naboene har vett på å ringe.

Endret av ara
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg får helt vondt i magen om bikkja ikke kan komme seg ut en gang i løpet av de 8 timene jeg er borte fra den, så får som regel noen til å lufte den bare da..

1 1/2 dag er uakseptabelt!

Gjest Survival
Skrevet

NEEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IDIOT. Hunden kommer til å tro at den er forlatt!!!

• Liker 2
Skrevet

En hund som er vant til å bo ute vil ikke ta skade av det så lenge den får tilsyn flere ganger i døgnet og har tilgang til varm og tørr liggeplass, mat og vann, trygge omgivelser etc. Men generelt er det en dårlig idè og for en vanlig familiehund ville det være rene dyreplageriet!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...