Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig ble jeg satt på tanken av et amerikansk TV-show..... :gjeiper:

...men er det noe i det?

I programmet snakket de om kikhoste. Jeg aner virkelig ikke om jeg er vaksinert mot det... Men tror heller ikke at vaksinen varer mer enn i 10 år (aner ikke om det stemmer heller....)....

Derfor:

- bør jeg vaksineres mot kikhoste?

- noe annet jeg bør vaksineres mot før det kommer baby i magen?

(...evig optimist.... :jepp: )

- har du vaksinert deg mot noe av relevans i det siste?

--> Ennå bedre: Noen som skal til lege en av de nærmeste dagene og kan spørre? :lur:

På forhånd takk!

(Alt en kan bekymre seg for... :lete: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror egentlig det ikke er noe å bekymre seg for.

Du kan jo høre med legen din, eller vaksinasjonskontoret.?

Skrevet

Tror egentlig det ikke er noe å bekymre seg for.

Du kan jo høre med legen din, eller vaksinasjonskontoret.?

Skal selvfølgelig høre med legen når jeg er der neste gang... (Irriterer meg grønn over at jeg ikke kom over dette før og spurte når jeg var der sist....)

- Vaksinasjonskontoret! God ide! Takk! (Sikkert lettere å nå igjennom der på telefon enn hos legen :gjeiper: )

Skrevet

Har du fulgt det vanlige barnevaksinasjonsprogrammet, så er du dekket mot alt du har behov for å ta vaksiner mot. Og har du ikke vaksinasjonsboka di i nærheten, så kan det være like greit å høre med moren din om du har fulgt det vanlige programmet. De pleier å huske sånn. :)

Strengt tatt så er det bare MMR som virkelig anbefales at man har tatt før man eventuelt blir gravid, og det er fordi røde hunder kan føre til alvorlige fosterskader. Her i Norge så er alikevel sannsynligheten for å bli smittet så liten at det ikke er noe å bekymre seg for. Antostoffer mot rubella (røde hunder) er uansett noe som alltid sjekkes for på de blodprøvene man tar på første svangerskapskontroll, og dersom man ikke skulle inneha antistoffer, så vil man bare få en anbefaling om å ta vaksinen når man ligger på barsel.

Skrevet

Takk SmallTalk :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...