Gå til innhold

70-75 personer i bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Hvor mange kaker,og div trenger man til 70-75 pers?

I deres bryllup eller i bryllup dere har vært i, baket brudeparet og andre kakene itillegg til å bestille brudekake fra bakeren?

Eller ble alle kaker og div bestilt fra baker?

Endret av Madelene1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Vi hadde bryllupskaken, fire kransekaker og... rundt syv andre kaker i tillegg til litt muffins og sjokoladepudding. Var vel rundt 70 til kaffen og det var mer enn nok kaker igjen!

Skrevet

Vi hadde sikkert rundt 12 kaker i tillegg til bryllupskaken (ca 90 gjester). Mannen sin familie er glad i kake, så jeg ville ha mer enn nok kaker til festen :fnise:

Jeg fikk mamma, svigermor, svigerinner og alle tantene i slekta til å bake kake. Jeg bestilte en stoooooor romkake i tillegg til bryllupskaka på 3 nivåer. Det ble nok for å si det sånn......

Skrevet

Vi skal ha bryllupskaka på tre etasjer og 15-16 andre kaker i tillegg.

Det baker venner og familie. Der jeg kommer fra SKAL det være masse kake, og det skal være igjen til dagen etter når lokalet ryddes (om det er slik løsning) :)

Vi har over 100 gjester, btw.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha bryllupskaka på tre etasjer og 15-16 andre kaker i tillegg.

Det baker venner og familie. Der jeg kommer fra SKAL det være masse kake, og det skal være igjen til dagen etter når lokalet ryddes (om det er slik løsning) :)

Vi har over 100 gjester, btw.

Vi skal også ha rundt 100 gjester, men blir det nok med 3 etasjer på bryllupskaken? Synes alle bakerier sier at 6-7 etasjer dekker så mange gjester. Jeg vil gjerne ha en mindre men er redd for at det blir for lite kake. Har du hørt med et bakeri eller noe som sier at 3 etasjer kan være nok til 100 gjester?

Skrevet (endret)

Vi skal også ha rundt 100 gjester, men blir det nok med 3 etasjer på bryllupskaken? Synes alle bakerier sier at 6-7 etasjer dekker så mange gjester. Jeg vil gjerne ha en mindre men er redd for at det blir for lite kake. Har du hørt med et bakeri eller noe som sier at 3 etasjer kan være nok til 100 gjester?

Etasjene jeg baker er SVÆRE, så det skal nok ikke bli et problem.

Uansett, det er som regel ikke bryllupskaka som er den folk er mest interessert i å spise av. Har jo så mange andre gode kaker som skal smakes på! ;)

Edit: har ikke snakket med et bakeri, men gjør dette ut av erfaring. Skal bake kaka selv, da jeg ikke gidder å bruke flere tusen kroner på en halvhjerta marsipankake som jeg ikke blir fornøyd med, utseendemessig OG smaksmessig.

Jeg har aldri vært i et stort bryllup der det har vært mere enn 3 etasjer... Det blir litt "over the top" ihvertfall der jeg kommer fra, tydeligvis...

Mamma var redd det skulle bli litt lite kake, men jeg lager bare etasjene dobbelt så store, så da skal det være mer enn nok. Det er uansett ikke alle som spiser så veldig mye kake/ikke tåler/er små barn osv + at vi som sagt har maaaange andre kaker i tillegg.

Endret av fridr
AnonymBruker
Skrevet

14 kaker, ble akkurat nok. Inkl.bryllupskake til 80 pers.

Skrevet

Vi var 45 stk. Hadde tre etg bryllupskake(til ca 40 pers), verdens beste, gulrotkake, sjokoladekake og kransekake. Aner ikke hvor mye som ble igjen med unntak av bryllupskaka der øverste etg og 1/4-1/2 midterste etg var igjen. Var nok, men synes det så litt stusselig ut med så få kaker. :)

AnonymBruker
Skrevet

90 gjester.

Bryllupskake i tre etasjer (ment på 50 pers)

+ 18 andre kaker og desserter (Teller iskake som en kake, og et fat muffins som en kake. Atten totalt).

Ble nok, mye rester igjen, men store innhogg på alle tallerker.

Skrevet

Vi skal ha en STOR bryllupskake så alle har muligheten til å få en (eller flere ) store biter

og ellers skal jeg ha små servering av småtterier som sjokolade og søtsaker.

Er bare en ork å tenke på flere kaker, dessutten syns jeg en STOR kake ser såååå fin ut :D

vi blir nok 100+ gjester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...