Gjest Bond Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Hei, har en mondre operasjon og dermed 14 dagers sykemelding. Men har jo aldri vært bort i nav eller sykemelding eller noe lignende før, så er elt forvirra her Får jeg vanlig lønn fra arbeidsgiver, eller får jeg de to ukene fra NAV? Hva må jeg gjøre? Det sier at "betaler arbeidsgiveren din lønn under sykdm, skal du sende kravblanketten dit. Hvis ikke, skal kravet sendes til NAV." men hvordan vet jeg om arbeidsgiver gjør det? Er det bare at alt under 16 dager dekkes av arbeidsgiver, eller er jeg nå på viddene her..? De fikk det første skjemaet hos legen som skal sendes til NAV. Er det noe mer som skal sendes dit, eller som må leveres til arbeidsgiver? Evt kan jeg sende det med posten eller er det noe kjempehastverk? Jeg høres jo sikkert helt tilbakestående ut, men har virkelig ikke hatt noe med disse instansene gjøre gjennom alle årene Endret 8. mars 2012 av Bond
andy capp Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Hei, har en mondre operasjon og dermed 14 dagers sykemelding. Men har jo aldri vært bort i nav eller sykemelding eller noe lignende før, så er elt forvirra her Får jeg vanlig lønn fra arbeidsgiver, eller får jeg de to ukene fra NAV? Hva må jeg gjøre? Det sier at "betaler arbeidsgiveren din lønn under sykdm, skal du sende kravblanketten dit. Hvis ikke, skal kravet sendes til NAV." men hvordan vet jeg om arbeidsgiver gjør det? Er det bare at alt under 16 dager dekkes av arbeidsgiver, eller er jeg nå på viddene her..? De fikk det første skjemaet hos legen som skal sendes til NAV. Er det noe mer som skal sendes dit, eller som må leveres til arbeidsgiver? Evt kan jeg sende det med posten eller er det noe kjempehastverk? Jeg høres jo sikkert helt tilbakestående ut, men har virkelig ikke hatt noe med disse instansene gjøre gjennom alle årene Du får fra arbeidsgiver, arbeidsgiverperioden dekker de første 16 dagene. Det medfører at du skal sende kravet til arbeidsgiver. Den delen NAV skal ha sender legen inn. Du skal beholde en del selv og arbeidsgiver skal ha en del som arbeidsgiver. Del A går til NAV direkte fra lege Del B beholder du selv Del C skal arbeidsgiver ha Del D er kravet, som du skal sende arbeidsgiver i dette tilfellet.
Gjest Bond Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Takkfor forklaringen! Klarte å lese meg fram på de diverse delene, var bare usikker om jeg fikk det med meg riktig angående de 16 dagene eller om det var noen spesifiske regler der. Men ser klarere ut nå, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå