AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har et spiseproblem hvor jeg fanatisk teller kalorier, og ligger i underkant av 1000 kcal per dag. Dette har jeg gjort i ca et halvt år. Går i terapibehandling, hvor jeg fikk beskjed om å ligge på minst 2000 kcal om dagen for å kunne øke forbrenningen igjen. Men er ikke det veldig mye? Hører jo om folk som ligger på 1300 - 1600, med stabil vekt og overskudd. I tillegg er jeg godt under 160 cm, og trener ca en gang hver 2 uke, jogging i 30 min på tredemølle samt litt styrketrening. Skal dog sies at jeg jobber veldig mye, mer enn fulltid, hvor jeg driver med tunge løft av paller ol. Og hva skjer med vekten dersom jeg spiser det dobbelte av det jeg gjør nå? Har en frykt for å gå opp i vekt, og tror det hadde ødelagt mye dersom jeg plutselig går opp 5 kg i løpet av kort tid. Håper noen tar seg tid til å svare
OPIgirl Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Om du øker til 2000 kcal om dagen, vil ikke vekten øke siden du er så aktiv.
-lykke- Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Om du øker til 2000 kcal om dagen, vil ikke vekten øke siden du er så aktiv. Signerer denne. Du vil ikke gå opp noe som helst med dette inntaket. Slik du holder på nå så sulter du og sliter ut kroppen, men det har du sikkert fått høre. Lykke til og god bedring!
Gjest Skaret Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html Her kan du regne ut hva kroppen din ca trenger av kalorier hver dag, og jeg kan love deg at den trenger mer enn 1000! Nå skal det riktignok sies at kroppen din har vendt seg til det lave energiinntaket og dermed har senka energiforbrenninga. Derfor kan det være lurt å spise gradvis mer mat. Det finnes også små knep for å sette igang forbrenninga... Spesielt viktig å spise frokost for å sette igang fordøyelsen etter natta. I tillegg kan du spise fler små måltider gjennom dagen (gjerne 5-6 stykker) for å "holde forbrenninga ved like".. Det som er faren ved å spise så lite som du gjør er også at du ganske sikkert ikke får i deg nok viktige næringsstoffer og vitaminer, derfor anbefales det som oftest å trene mer i stedet for å spise mindre.. Med tanke på dine aktiviteter trenger du nok bare å spise mer (: Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå