AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Del Skrevet 8. mars 2012 I stede for flere tråder med samme svar, kan vi samle alt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Del Skrevet 8. mars 2012 CV. Skal jeg skrive "kort om meg selv" eller egne linjer med fritid, førerkort, data egenskaper osv? Må jeg skrive noe om språk, når dette ikke har noe med jobben å gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Del Skrevet 8. mars 2012 CV. Skal jeg skrive "kort om meg selv" eller egne linjer med fritid, førerkort, data egenskaper osv? Må jeg skrive noe om språk, når dette ikke har noe med jobben å gjør? Vil råde deg til å ikke skrive om dine "data egenskaper" i alle fall. Skrivefeil tar seg svært dårlig ut på en jobbsøknad eller CV. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Del Skrevet 8. mars 2012 Glemte et komma, beklager. Andre svar, som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Del Skrevet 8. mars 2012 Glemte et komma, beklager. Andre svar, som kan hjelpe? Glemte et komma? Hvor i all verden hadde du tenkt å sette inn det, da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 8. mars 2012 #6 Del Skrevet 8. mars 2012 Hei. Jeg har en jobb der jeg leser flere CV'er daglig, så jeg kan iallefall gi noen tips om hva JEG ser etter. * Nøkkelord. - Oppsummer dine kvalifikasjoner med dine egne ord. Få gjerne med både faglige og personlige egenskaper, men unngå klisjeene(a'la "Jobber godt i team og selvstendig, er strukturert effektiv og pålitelig"....) * Relevant jobberfaring. - Dersom du har 20 år i arbeidslivet bak deg trenger du ikke skrive opp at du hadde en sommerjobb som jordbærplukker da du var 13, så fremt ikke jobben du søker i dag har noe med jordbærplukking å gjøre. Dersom du var fast barnepike for naboer og kjente i flere år da du var ung kan dette være relevant dersom du nå søker en jobb som har med barn å gjøre. * Unngå kun en oppramsing av arbeidssteder, få heller med hvilke oppgaver du utførte. Det sier ingen noenting om hva du faktisk kan dersom du skriver at du har 10 år som kontormedarbeider hos Firma AS på CV'n. Konkretiser oppgavene du utførte slik at de som leser CV'en faktisk ser hva du kan, ikke bare hvor du jobbet. Eks: Mai - 06 til okt -10 Sekretær hos Firma AS. Jobben besto i arkivering, tekstbehandling (Office-programmene), sentralbord (Mobil Bedrift) osv... Viktig også å få med eventuelle kurs du tok i jobben. * Prøv å skill deg ut, uten å ta helt av. Blomstrete border rundt hele arket, eller masse forskjellig skrifttype og farger gjør seg sjelden på en CV, men en helt enkel, standard CV forsvinner ofte i bunken. I min CV-bunke ligger det bla. CV'er som kom i plastmappe, CV'er med bilde, CV'er som er skrevet på et litt tykkere ark osv. Det er disse CV'ene jeg husker og først plukker frem igjen dersom jeg leter etter kandidater til jobben jeg skal fylle. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Del Skrevet 8. mars 2012 Data, egenskaper osv.. Takk for gode tips ^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 8. mars 2012 #8 Del Skrevet 8. mars 2012 Skriv en ny søknad for hver jobb du søker. Standariserte søknader du har printet ut ett dusin av og sendt rundt vilkrlig tar seg ikke ut. Forklar kort hvorfor akkurat du passer til akkurat denne jobben og flett gjerne navnet på bedriften inn i teksten, så der den som leser at du faktisk er seriøs og vil ha denne jobben. Og så kommer du langt med å levere den selv til rett person 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå