AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Hei, for 2 år siden så fikk jeg inkasso på mobilregning fra telenor. Greia er at jeg betalte den med en gang jeg fikk den ikassoen og har ikke hatt noe inkasso etter det. jeg er veldiig flink til å betale regningene mine i tide og har aldri i mitt liv hatt inkasso på noe som helst untatt den ene telefon regningen. I den perioden jeg fikk den var jeg arbeidsledig og hadde ikke råd til å betale noe som helst.. Jeg vet at man ikke kan unnskylde seg der. Nå har det seg sånt at jeg vil ha lån på hus og er utrolig redd for at den inkassoregningen som jeg har hatt for 2 år siden vil ødelege for meg.. Hvordan fungerer det egentlig? Blir inkassoregningen min slettet med en gang jeg har betalt den eller må jeg vente ett par år.. Fikk logget meg inn på lindorff sine sider og der fikk jeg beskjed at de ikke har noen saker på meg men jeg lurer veldig på det her. Kommer den lille inkassoregningen min til å påvirke jobb og bolig i framtiden? mvh en forvirret jente
Zzyzx Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Nei, det er først hvis du unnlater å betale en inkassoregning at du kan risikere betalingsanmerkninger. Ingenting å bekymre seg for, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Nei, inkassoregningen er betalt og har ikke noe å si lenger.
Armitage Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Hei, for 2 år siden så fikk jeg inkasso på mobilregning fra telenor. Greia er at jeg betalte den med en gang jeg fikk den ikassoen og har ikke hatt noe inkasso etter det. jeg er veldiig flink til å betale regningene mine i tide og har aldri i mitt liv hatt inkasso på noe som helst untatt den ene telefon regningen. I den perioden jeg fikk den var jeg arbeidsledig og hadde ikke råd til å betale noe som helst.. Jeg vet at man ikke kan unnskylde seg der. Nå har det seg sånt at jeg vil ha lån på hus og er utrolig redd for at den inkassoregningen som jeg har hatt for 2 år siden vil ødelege for meg.. Hvordan fungerer det egentlig? Blir inkassoregningen min slettet med en gang jeg har betalt den eller må jeg vente ett par år.. Fikk logget meg inn på lindorff sine sider og der fikk jeg beskjed at de ikke har noen saker på meg men jeg lurer veldig på det her. Kommer den lille inkassoregningen min til å påvirke jobb og bolig i framtiden? mvh en forvirret jente Det påvirker deg bare om du har løpende inkassosaker. Altså inkassosaker som ikke er blitt løst. Eller at inkassoen har gått så langt at du har fått betalingsanmerkning. Da må du ha ignorert inkassosaken lenge selv om du har fått gjentatte purringer.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 åh takk gud! nå ble jeg uutrolig bekymret her. Jeg er veldig flink til å betale regninger det er bare den ene jeg ikke var like flink med og den betalte jeg rett etter at jeg fikk inkasso! Trodde man fikk betalingsanmerkninger uansett om det er betalt eller ikke! Tusen takk folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå