AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg får i meg alt for lite proteiner, så derfor trenger jeg tips til enkel mat med relativt mye proteiner. Cottage cheese, bønner, linser ol spiser jeg allerede
venus_ Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Fisk, bare å sette i ovnen, evt bruke tunfisk fra boks, røykalaks, reker.
Oliven Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 egg. Billig og enkelt og kan varieres masse og blir det for vanskelig kan du evnt ta et proteinpulver som tilskudd. Kjøp et bra et med mye proteiner. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Fisk, bare å sette i ovnen, evt bruke tunfisk fra boks, røykalaks, reker. Jeg har ikke ovn jeg har én stekeplate og minimalt med plass til å forberede maten. Og så har jeg nesten ikke penger, lever på stipend. Tenkte enkelt som cottage cheese kanskje... Ellers så er fisk et godt forslag, priser ofte det når jeg gidder å tilberede
noisy Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Kyllingfilet er jo godt, og veldig enkelt. Eller så kan du jo lage en god salat med tunfisk, egg, bønner og diverse annet snacks
Supraspinatus Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg får i meg alt for lite proteiner, så derfor trenger jeg tips til enkel mat med relativt mye proteiner. Cottage cheese, bønner, linser ol spiser jeg allerede Billig: Egg Tunfisk Makrell i tomat Myse ikke så billig: Kyllingfilet Filet av svin karbonadedeig Biff Skyr/kesam 2
Sunnere mat Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Bønner, linser og kikerter på boks er kjapt og billig, masse fiber og antioksidanter. Supersunt, en bra variasjon til kjøtt og fisk! http://erdetsunt.wordpress.com/2013/01/12/proteinrik-mat-kylling-eller-kikerter/ Kan tilsettes i wok, supper, gryter, gratenger. Moses med linser og mandler, med litt olivenolje. Humus osv. Kan også koke store porsjoner selv, og legge i kjøleskap på norgesglass (gammelt syltetøyglass). Da har du middagsingrediens for 5 dager. Veldig mettende!
Lykkelitenen Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Som det er sagt over, fisk er veldig godt, masse proteiner, godt fett og lett å lage. Ellers er supper med bønner og linser veldig enkelt og kan pimpes opp med kjøtt om en har det tilgjengelig. Jeg er glad i hot linsesuppe som jeg tilsetter kylling eller svin, men denne er også veldig god uten kjøtt og metter sinnsykt godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå