Gå til innhold

ENKEL og proteinrik mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får i meg alt for lite proteiner, så derfor trenger jeg tips til enkel mat med relativt mye proteiner. Cottage cheese, bønner, linser ol spiser jeg allerede :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisk, bare å sette i ovnen, evt bruke tunfisk fra boks, røykalaks, reker.

Skrevet

egg. Billig og enkelt og kan varieres masse :)

og blir det for vanskelig kan du evnt ta et proteinpulver som tilskudd. Kjøp et bra et med mye proteiner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fisk, bare å sette i ovnen, evt bruke tunfisk fra boks, røykalaks, reker.

Jeg har ikke ovn :) jeg har én stekeplate og minimalt med plass til å forberede maten. Og så har jeg nesten ikke penger, lever på stipend. Tenkte enkelt som cottage cheese kanskje... Ellers så er fisk et godt forslag, priser ofte det når jeg gidder å tilberede :)

Skrevet

Kyllingfilet er jo godt, og veldig enkelt.

Eller så kan du jo lage en god salat med tunfisk, egg, bønner og diverse annet snacks :)

Skrevet

Jeg får i meg alt for lite proteiner, så derfor trenger jeg tips til enkel mat med relativt mye proteiner. Cottage cheese, bønner, linser ol spiser jeg allerede :)

Billig:

Egg

Tunfisk

Makrell i tomat

Myse

ikke så billig:

Kyllingfilet

Filet av svin

karbonadedeig

Biff

Skyr/kesam

• Liker 2
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Bønner, linser og kikerter på boks er kjapt og billig, masse fiber og antioksidanter. Supersunt, en bra variasjon til kjøtt og fisk! http://erdetsunt.wordpress.com/2013/01/12/proteinrik-mat-kylling-eller-kikerter/

Kan tilsettes i wok, supper, gryter, gratenger. Moses med linser og mandler, med litt olivenolje. Humus osv. Kan også koke store porsjoner selv, og legge i kjøleskap på norgesglass (gammelt syltetøyglass). Da har du middagsingrediens for 5 dager. Veldig mettende!

Skrevet

Som det er sagt over, fisk er veldig godt, masse proteiner, godt fett og lett å lage.

Ellers er supper med bønner og linser veldig enkelt og kan pimpes opp med kjøtt om en har det tilgjengelig. Jeg er glad i hot linsesuppe som jeg tilsetter kylling eller svin, men denne er også veldig god uten kjøtt og metter sinnsykt godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...