Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe som er vanlig å gjøre, eller er det bare meg? Merket at når håret var rosa, så gikk jeg mest i rosa klær, og samme når det var blått, lilla, orange eller hvitt. Men nå har jeg grønt hår og problemer med å lokalisere et eneste grønt plagg i skapet. Men spørsmålet var uansett tar dere hensyn til håret på noen som helst måte når dere kler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei har brunt hår og det ville være kjedelig å kle seg bare i brunt.

• Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Men spørsmålet var uansett tar dere hensyn til håret på noen som helst måte når dere kler dere?

Nope. :P

Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Jeg har igrunnen svært få blonde plagg i skapet :gjeiper:

Går for det meste i svarte/mørke klær, med innslag av en eller annen sterk farge innimellom.

Det heter seg visst at lyse blondiner ikke må kle og sminke seg så mørkt, men jeg liker kontrasten.

Men i den perioden da jeg skulle få håret lyseblondt igjen etter å ha hatt det svart en stund, og håret mitt egentlig var ganske brunoransje, så passet jeg på at fargen på klær og sminke ikke krasjet med hårfargen.

Så langt som det var mulig da. Hårfargen i seg selv krasjet egentlig med alt :gjeiper:

Men hadde jeg farget håret mitt i så intense farger som du gjør, så ville jeg nok vært mer oppmerksom på fargevalget ja.

F.eks gått for samme nyanser, eller pene/kule konstraster.

Endret av Applecore
Gjest Solsmil
Skrevet

jeg kler meg mye etter hårfargen, men det betyr ikke at jeg kler meg i det samme som hårfargen. Har rødt hår, som er min naturlige farge, og jeg går av og til i røde plagg, men ellers går jeg mye i feks klare blåfarger, litt grønt og brunt, fordi det passer veldig godt sammen med hårfargen min.

Skrevet (endret)

Jeg har lyseblondt hår, og føler egentlig at det er en farge som fungerer til det meste. Jeg tar derfor ikke hensyn til hårfargen når jeg kler meg.

Det jeg tar mer hensyn til er nyansen i huden min, jeg har en sånn varm, rosatone i huden, noe som fører til at jeg ser grusom ut i for eksempel oransje klær....

Endret av Lexington
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg kler varme eller kalde farger best, men føler meg mest vel i kalde farger. Har mellomblondt hår, men får ofte mange komplimenter når jeg kler meg i varme farger.

Så nei, jeg tar vel ikke hensyn til hårfarge.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg har veldig mørkt hår, nesten svart (og blå øyne). Jeg liker veldig godt mørke plagg,

men prøver å ikke bare å kle meg svart fra topp til tå mht. at jeg ikke vil se ut som en emo. Har begynt å like veldig godt pasteller, og det går fint med hårfargen :)

Skrevet (endret)

Eg har brunt hår (og brune auge) brukar som oftast mørke fargar, marineblått, raudt, mørk lilla, brunt, sort. Er ikkje glad i lyse fargar og dessutan er det upraktisk ift flekkar... :sjenert:

Endret av imli
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg kler meg mye etter hårfargen, men det betyr ikke at jeg kler meg i det samme som hårfargen. Har rødt hår, som er min naturlige farge, og jeg går av og til i røde plagg, men ellers går jeg mye i feks klare blåfarger, litt grønt og brunt, fordi det passer veldig godt sammen med hårfargen min.

Jeg er enig i denne :)

Skrevet (endret)

Jeg tar litt hensyn, men som oftest så er ikke håret mitt så veldig knæsjt farget. Vanlige hårfarger som brunt og blondt kler jo det meste. Men når jeg har rødt hår unngår jeg ofte rosa og rødfarger i samme nyanse som håret. Å bruke klær i samme farge som håret (hvis håret har en spesiell farge) syns jeg blir litt rart egentlig. Grønt er vel fint til brunt, rødt, blått, gult, sort og mye mer? :jepp:

edit: jeg unngår også helt lyse farger, spesielt beige/hudfarger når jeg har blondt hår, siden jeg ser utvasket ut når alt blir lyst.

Endret av Momseguri
Skrevet (endret)

Er dette noe som er vanlig å gjøre, eller er det bare meg? Merket at når håret var rosa, så gikk jeg mest i rosa klær, og samme når det var blått, lilla, orange eller hvitt. Men nå har jeg grønt hår og problemer med å lokalisere et eneste grønt plagg i skapet. Men spørsmålet var uansett tar dere hensyn til håret på noen som helst måte når dere kler dere?

Der er jeg motsatt av deg, jeg har nå blått hår, og jeg prøver i stor grad å unngå den (knall)fargen jeg har på håret i klærne for jeg føler det fort blir for mye. Jeg kan godt ha en kjole med litt blått i, sko eller tilbehør i blått, men jeg ville ikke gått i en blå kjole :)

Edit: ...så ja, jeg tar hensyn til hårfargen med tanke på valg av klær ;)

Endret av Eld
Skrevet

Nei egentlig ikke...For jeg tar mer hensyn til øyefargen min og hudfargen min :)

Skrevet

Å kle seg etter hårfargen trenger vel ikke å bety å kle seg i samme farge som håret?

Jeg har en varm brun hårfarge, og har funnet ut at håret mitt ser bra ut mot gule gensere, så på den måten kler jeg meg av og til etter håret. Men jeg kler meg jo ikke i brunt pga. brunt hår.

Skrevet

Å kle seg etter hårfargen trenger vel ikke å bety å kle seg i samme farge som håret?

Nei, selvfølgelig ikke, lurer bare på om fargen er noe folk tar hensyn til eller ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke bevisst hensyn til hårfarge, men merker at hvor godt/dårlig jeg mener at jeg kler enkelte farger henger litt sammen med hårfarge. Men jeg tror det handler mer om "harmonien" helhetlig sett, og at jeg har bomma med enkelte nyanser på hårfargen.

Nå har jeg aldri hatt en spesielt oppsiktsvekkende farge på håret i voksen alder, så det blir kanskje litt annerledes for de som har det :)

Skrevet

Jeg har en kald lyseblond farge og det er definitivt noe jeg tenker over når jeg kler meg. Jeg velger stortsett bare kalde farger, som blått i alle nyanser, svart, kalde grønnnyanser, grått og kalde rosa/lillatoner. Når jeg hadde rødt hår brukte jeg mest varme farger, så ja, håret er definitivt en viktig faktor for hvordan jeg kler meg.

Gjest scorpius
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en knæsj hårfarge, så ville jeg vært veldig forsiktig med å

kle meg i klær med samme farge.

Skrevet

Jeg vet at min mor irriterer seg grønn over at jeg mikser farger i alle retninger uavhengig av hva som passer sammen, så jeg tror ikke jeg kler meg etter hårfargen ihvertfall. :fnise:

Skrevet

Jeg har rødt hår og styrer generelt unna rødt, orange, beige og brunt. Dette er også på grunn av hudtonen, men jeg føler meg ikke vel i disse fargene. Styrer også unna olivengrønt og jordtoner generelt, fordi håret mitt er varmt-rødt og jeg blir så innmari 'naturlig hulderprinsesse fra skogen', og det er ikke en look jeg streber etter. :D

Jeg har utrolig mye klær i blått og grønt, da det komplimenterer fargene mine og jeg føler meg bra i det. I tillegg synes jeg sort og hvitt er fint når man har farge på håret, men jeg bruker også mye lilla- og gråtoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...