Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan bare være en tilfeldighet, men i de senere årene er fiender av Israel er blitt ødelagt av USA og Storbritannia på datoer som sammenfaller med den jødiske Purim-festen, som hvert år faller på den 14. i den hebraiske måneden adar. Purim er feiringen av slaktingen av 75.000 fiender av jødene i det gamle Persia, som er det moderne Iran! (Hele historien finnes i Esters bok i Bibelen).

I den vestlige kalender faller Purim på forskjellige datoer. I 1991 falt den på den 1. mars (eller faktisk begynte Purim ved solnedgang den 28. februar) som var den eksakte dagen Bush den første erklærte seier i den første Irak-krigen. I 2003 falt Purim på 19 mars som er samme dato som Bush den andre startet den andre Irak-krigen. I 2011 falt Purim på den 19. mars, som var datoen for det første massive NATO angrepet på Libya.

I år faller Purim på den 8. mars. Vil Israel og USA starte en ny krig i løpet av denne uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en kreativ form for Nostradamus tolkning?

Skrevet

Jeg feirer ikke purim, jeg feirer Haman.

HAMAN - HAMAN - HAMAN!

Gjest Tja, si det
Skrevet

På årets purim dukket det opp en fæl film fra Afrika som ba om hjelp (finansiell sådan) til å fjerne en veldig slem mann som dreper folk fordi han ikke liker dem og er uenige med dem. Samtidig som denne folkeaksjonen dukket opp fra ingensteder og spredte seg som et virus på nett så skriver tilfeldigvis dagens aviser om nøyaktig det samme emnet. Slike tilfeldige sammentreff er nesten så man får gåsehud og tror at jawhe har en finger med i spillet og drar i de rette trådene for menneskeheten.

Men likevel, sånn for sikkerhets skyld, så kan det være verdt å spørre seg om Kony aksjonen på noe vis kan sees i lys av denne artikkelen.

http://vidrebel.wordpress.com/2012/02/21/purim-2012-red-alert-fun-for-netabyahu-might-not-be-good-for-you/

Jeg tror selvsagt på guddommelig inngripen, men i dagens verden av magiske geværkuler og sinnsyke skyttere så kan man aldri vite. :)

Gjest Gjest
Skrevet

På årets purim dukket det opp en fæl film fra Afrika som ba om hjelp (finansiell sådan) til å fjerne en veldig slem mann som dreper folk fordi han ikke liker dem og er uenige med dem. Samtidig som denne folkeaksjonen dukket opp fra ingensteder og spredte seg som et virus på nett så skriver tilfeldigvis dagens aviser om nøyaktig det samme emnet. Slike tilfeldige sammentreff er nesten så man får gåsehud og tror at jawhe har en finger med i spillet og drar i de rette trådene for menneskeheten.

Men likevel, sånn for sikkerhets skyld, så kan det være verdt å spørre seg om Kony aksjonen på noe vis kan sees i lys av denne artikkelen.

http://vidrebel.wordpress.com/2012/02/21/purim-2012-red-alert-fun-for-netabyahu-might-not-be-good-for-you/

Jeg tror selvsagt på guddommelig inngripen, men i dagens verden av magiske geværkuler og sinnsyke skyttere så kan man aldri vite. :)

Rette? Jeg tror på den kristne gud, men at han vil det beste for menneskene? Tvilsomt. Han vil bli tilbedt.

Skrevet

Det var jo en bombe.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...