Gå til innhold

Hvor ofte bytter du tannbørste?

Gjest Belle Gunnes

Hvor ofte bytter du tannbørste?  

53 stemmer

1. 1. Hvor ofte bytter du tannbørste?

• En gang i måneden eller oftere
      7
    • Ca hver andre hver måned
      22
    • Ca 3-4 måneder mellom hver gang
      12
    • Et par tre ganger i året
      7
    • En gang i året eller sjeldnere
      5

Anbefalte innlegg

det er mer bakterier i vannet fra varmtvannstanken enn i kaldt vann, er jeg ganske sikker på

Men ikke avføringsbakterier, det er de jeg vil skylle bort. Hadde vannet fra varmtvannstanken vært farlig kunne vi jo ikke dusjet i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En gang i året eller sjeldnere. Når jeg mister den på ferie eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde vannet fra varmtvannstanken vært farlig kunne vi jo ikke dusjet i det heller.

Farlig er det vel ikke direkte, men det er ikke bra å drikke det. Nå er det også forskjell på å ha vannet på kroppen enn i munnen også.

Men jeg skyller børsten i varmt vann selv da, og så kaldt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

en gang i uka koker jeg før jeg legger i frysen.

Jeg må bare si at jeg gjerne skulle sett ansiktsutrykket til den som tilfeldigvis tar seg en titt i fryseren din :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Tannlegen anbefaler at man skifter tannbørste minst 4 ganger i året, altså hver 3.mnd.

Selv går det 2-3 mnd mellom hver gang jeg bytter tannbørste, og jeg liker alltid å kjøpe en ny tannbørste når jeg kommer hjem etter en ferie.

Bruker også tanntråd hver kveld :tanpuss:

Jeg trodde de sa hver måned, så jeg har prøvd å gjøre det. Men så glemmer jeg det alltid bort, så det blir nok annenhver måned i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

:hakeslepp:

Var ikke klar over det. Usj!

Har enda min gamle vane fra den tiden lønna ble utbetalt hver 14.dag. Da ble tannbørsten erstattet med en flunkende ny.

Jeg og har denne vanen. Ved hver lønning, så kjøper jeg meg en ny tannbørste. Grei vane å ha.

Tannlegene anbefaler hver andre til tredje måned, eller oftere. http://www.tannlege.eu/hvor-ofte-bytter-du-tannb%C3%B8rste/

Man skal jo alltid bytte etter feber, omgangsyke ol også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter når jeg ser hårene på børsten begynner å bøye seg utover. Ca annenhver mnd kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den elektriske så skifter jeg når fargen er halvveis borte, maks en gang i året.

Den andre er flere år gammel, men i god stand fortsatt.

Jeg pusser ikke hardt, så børstehårene blir "aldri" bøyd..

Her i huset koker vi tannbørstene 1-2 ganger i måneden (-og ved feks sykdom, etter reise etc), istedet for å kjøpe nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Herregud. Har sikkert hatt min i nesten et år nå. Det skjer så mye i hverdagen at det å skifte tannbørste virkelig ikke blir en førsteprioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...