Gå til innhold

Hvor ofte bytter du tannbørste?

Gjest Belle Gunnes

Hvor ofte bytter du tannbørste?  

53 stemmer

1. 1. Hvor ofte bytter du tannbørste?

• En gang i måneden eller oftere
      7
    • Ca hver andre hver måned
      22
    • Ca 3-4 måneder mellom hver gang
      12
    • Et par tre ganger i året
      7
    • En gang i året eller sjeldnere
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes

Hvor ofte bytter du ut tannbørste din?

Er du forresten klar over at det i Frankrike er vanlig å bytte tannbørste en gang i året... auch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skaffer meg en ny ca hver 2 eller hver 3 måned. Har noen liggende som jeg har kjøpt på salg, så vet ikke helt sikkert hvor ofte jeg skifter, men IKKE så sjelden som 1 gang i året i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mint hver 3 mnd. Gjerne oftere om jeg har tatt med meg tannbørsten noe sted og den har lagt i toalettmappen eller liknende :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huskatta

Er du forresten klar over at det i Frankrike er vanlig å bytte tannbørste en gang i året... auch.

:hakeslepp:

Var ikke klar over det. Usj!

Har enda min gamle vane fra den tiden lønna ble utbetalt hver 14.dag. Da ble tannbørsten erstattet med en flunkende ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annenhver måned kanskje. Har for vane å skylle den jevnlig i glovarmt vann, innbiller meg at det blir mindre bakterier på den da. Også har jeg den i skap, da blir det færre avføringsbakteriner på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres veldig drøyt ut å bytte tannbørste hver 14. dag.

Selv holder det å kjøpe ny hver 2. måned minst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver måned kanskje. Har for vane å skylle den jevnlig i glovarmt vann, innbiller meg at det blir mindre bakterier på den da. Også har jeg den i skap, da blir det færre avføringsbakteriner på den.

Ja, må si meg litt enig her, jeg dypper min i kokende vann fra tid til annen, ser for meg at det er litt bra. Og jeg har den skjult vekk fra den åpne benken så det ikke samler seg for mye støv, skitt og baktiser på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mer bakterier i vannet fra varmtvannstanken enn i kaldt vann, er jeg ganske sikker på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver andre eller tredje måned sånn ca. Og etter hver gang jeg har vært syk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker elektrisk, så bytter når fargen er litt over halvveis borte på børstehodet. Aner faktisk ikke hvor ofte det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en skuff med mange slike "hoder" til elektrisk tannbørste, og jeg bytter vel kanskje en gang i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før byttet jeg nesten for ofte, kjøpte ny tannbørste kanskje 1-2 ganger i mnd. De bare hoppet i fanget på meg når gikk innom apoteket ;) Nå som jeg har fått elektrisk er det ikke like ofte, men jeg kan trygt si at de ikke passerer tre mnd i mitt hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bytter den gang i måned og vasker den med zalo hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen anbefaler at man skifter tannbørste minst 4 ganger i året, altså hver 3.mnd.

Selv går det 2-3 mnd mellom hver gang jeg bytter tannbørste, og jeg liker alltid å kjøpe en ny tannbørste når jeg kommer hjem etter en ferie.

Bruker også tanntråd hver kveld :tanpuss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter den gang i måned og vasker den med zalo hver dag.

trollolololol trollolol :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kjøper ny bare en gang i året, men jeg bytter på de. en gang i uka koker jeg før jeg legger i frysen. er på ingen måte bekymret for bakterier, og pusser ikke så hardt at de blir så bustete i busten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...