Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er plaget med rødhet i ansiktet, såkalt mild form for rosacea. Har funnet noen hudpleieprodukter som funker for meg, men er fortsatt endel rød i ansiktet til tider. Det vil si kinn, hake og nese.

Har skjønt at grønt nøytraliserer rødt og er bra for å skjule rødhet. Jeg bruker mineralsminke, Bare minerals foundation, concealer og mineral veil og er egentlig fornøyd med disse.

Men lurer på hva som er best for å skjule rødhet med sminke... Grønn primer, concealer eller begge deler? Blir jeg seende ut som shrek med begge deler feks? :skravle:

Hva anbefaler dere som har vett på sånt her eller har erfaring selv?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/637300-gr%C3%B8nn-primer-vs-gr%C3%B8nn-concealer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri forsøkt mineralprimer av noe slag, men synes at grønn mineralconcealer fungerer veldig bra. Jeg gikk over til mineralconcealer fordi annen flytende jeg tidligere hadde brukt tørket så lett ut huden min - spesielt på områdene rundt nesen. Jeg bruker den mintgrønne fra Tikei og har aldri opplevd å bli seende ut som Shrek på noen slags måte, legger ikke noe merke til noe "grønnhet" :P

Det går mye på smak og behag, samt hvor mye rødhet du vil skjule. En grønn primer vil jo være over større deler av ansiktet ditt, men den er også ofte mer transparent enn en consealer, som igjen legges kun der man trenger det. Så jeg ville sett an hvor mye rødhet det er snakk om.

AnonymBruker

Har ikke prøvd noen grønn primer, men har prøvd noen grønne concealere, blant annet den i løs form fra everyday minerals. Synes den fungerer greit, og blir ikke til noen Shrek, men føler rett og slett at jeg ser litt gusten ut med det, uansett hvor lite jeg bruker. For min del synes jeg egentlig gule toner fungerer bedre til å kamuflere rødhet, og for å få litt varme inn i ansiktet. Glominerals har et pudder som heter Glo redness relief powder, som er et gulgrønt pudder. Synes det er bedre enn de som er helt grønne, men aller best synes jeg det er å påføre en ganske gultonet mineralfoundation på de områdene jeg er rød, også heller bruke min vanlige foundation over :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...