AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Er det ok at barn spiser sjokoladepålegg hver dag? Er det ok at barn spiser godteri/brus gjennomsnittlig annenhver dag? Er det ok at man ikke tenker over hvilke næringsstoffer barn får i seg, bare de blir mette? Eller er det ikke så farlig?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Svarene er vel egentlig opplagte Ja, for meg er de det, men har vørt i en heftig krangel i dag, pga mine synspukter. Jeg har fått beskjed om at det er slik "alle" vil ha det, men det ikke fungerer i prakis. Å spise kjeks hver dag, feks, hadde aldri latt mitt barn gjøre det? Er det seriøst mange som slurver så med kosthold?
SummerJoy Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Det er ikke ok. Barn tar like mye skade av det som voksne. Og de er i en spesielt sårbar gruppe ettersom de er i utvikling. Mangel på næringsstoffer går ut over læreevne, humør osv. Mange mener at kreft i voksen alder kan spores tilbake til usunt kosthold som barn.
Kahlan Amnell Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Kosholdet har alt å si! Det gjelder forøvrig for voksne og. Det å spise litt usunt en gang i blant skader nok ikke så mye i det lange løp(med mindre man har allergier e.l så klart). Det viktigste er hva man spiser mesteparten av tiden. Det mener jeg. Endret 10. mars 2012 av Kahlan Amnell
Kahlan Amnell Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 (endret) *dobbelt* Endret 10. mars 2012 av Kahlan Amnell
melly666 Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg er oppvokst på sjokoladepålegg, aldri grønnsaker (poteter tells vel ikke?) og hadde alltid tilgang på brus i kjøleskapet (foretrakk vann dog). Det ble da menneske av meg også, tynn og gode karakterer i skolen Men er absolutt ikke noe jeg ville vidreført til egne barn
Alvina Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Ja, for meg er de det, men har vørt i en heftig krangel i dag, pga mine synspukter. Jeg har fått beskjed om at det er slik "alle" vil ha det, men det ikke fungerer i prakis. Å spise kjeks hver dag, feks, hadde aldri latt mitt barn gjøre det? Er det seriøst mange som slurver så med kosthold? Jeg slurver ikke med kosthold, men ser på kjeks, kaker, sjokolade som noe man kan spise iblandt uten at man tar skade av det. Når jeg hadde småbarn i hus fikk de ikke snop annet enn på fredag, som de selv kunne spare til lørdag om de ville. Men klart, er det varmt ute kan man unne seg en is, det samme gjelder for barn. Jeg spiser mest lavkarbo, uten å være fanatiker. Legger merke til at mannen min spiser mye kjeks, sjokolade og søtet drikke. Men jeg kan ikke bestemme, han er jo voksen. Likevel er han blitt litt påvirket av min lavkarbokosthold og spiser mer grønnsaker, poteten har forsvunnet her, og det er jo litt trist, for lavkarbo og masse søtsaker går ikke helt bra sammen. Men han er ikke tykk, så han kan spise usunne ting også. Selv om jeg er uenig, sukker bidrar f.eks. til at immunforsvaret jobber dårlig.
effy Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Selvfølgelig er barnets kosthold viktig, men jeg er ikke fanatisk. For meg handler det ikke bare om å unngå at barnet mitt skal bli tykk, men like mye om å lære barnet mitt å spise sunn god mat som er bra for kroppen. Endret 9. mars 2012 av effy
Mamma1 Skrevet 12. mars 2012 #12 Skrevet 12. mars 2012 Selv om mann er tynn så kan man godt være innfeit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå