Gjest juvelia Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har hatt helbleket hår i mange år men har lenge ønsket en mer naturlig blondfarge. Etter 2 skuffende frisørbesøk i 2011 hos 2 profisjonelle frisører skjønte jeg at dette med å gå fra platinablond til naturlig blond er lettere sagt en gjort. Jeg fikk gråskjær første gang å orangeskjær andre gangen,begge gangene ente jeg opp med å bleke det det hvitt igjen hjemme (hadde blekingen i kun 3 minutt for å fjerne fargen) Skulle sikkert gått tilbake til salongen å klaget,men var så skuffet at jeg ikke orket å forholde meg til de igjen. Men fra sommern 2011 begynte jeg å farge min komunegråe etterveks blond istede for å bleke å nå har denne gyldenblonde "etterveksen" blitt ca 8cm lang å nå ønsker jeg blekede striper i den for å gjøre overgangen finere. Så til det store spørsmålet... Når man stripet håret hvor ofte tar man etterveksen da å hvordan gjør man det? Hvordan treffer man på akurat de hårstråene som er stripet... eller striper man bare litt her å der selv på hår som ikke er stripet? Kanskje dårlig forklart av meg,men håper noen forstår hva jeg mener. Skal såklart la en frisør gjøre denne jobben men lurer litt på hvordan dette fungerer. Er det foresten vanlig å farge etterveksen blond for så å stripe den etterpå?
Gjest juvelia Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Men hvordan drar man ut striper av hetta av kun det håret som er stripet frafør? Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig.. Man drar vel ut en del hår som ikke er stripet frafør å da blir håret kun bleket 5 cm innerst av håret mens resten er mørkt. ååh så vanskelig å forklare. Endret 7. mars 2012 av juvelia
-Ishtar- Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Da er det kanskje lettere med folie striper, der har frisøren mer kontroll og kan sjekke de underveis, evt. la noen sitte lenger i enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå