Gå til innhold

Hva tjener du som jobber i barnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!
Skrevet

Hva tjener du som jobber i barnehage? Skriv gjerne om du har fagbrev eller ikke eller om du er pedagogisk leder. Skriv gjerne hvor i landet du hører til også. Om du ønsker kan du selvfølgelig svare som ab. Jeg vil bare sjekke forskjellen på lønnen ut ifra hvilke utdannelse og stilling man har.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som assistent og tjente 220000 i året. Ellendig lønn i forhold til innsatsen, engasjementet og ansvaret jobben krever.

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig lite i forhold til jobben man utfører. Assistent her.

Skrevet

356000 ped.leder, 4 års ansiennitet. Trøndelag, kommunal barnehage

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere som jobber i barnehage burde tjene bedre! Mange av dere gjør en kjempejobb, og det er så viktig. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere som jobber i barnehage burde tjene bedre! Mange av dere gjør en kjempejobb, og det er så viktig. :klemmer:

Det er godt å høre at det finnes noen som synes det:)

For vi får stadig høre dritt om at vi "har en så enkel jobb", "hvor vanskelig kan det være å passe unger da" osv. Og tro meg det kan være veeeeldig krevende å passe unger! Det er ikke bare englebarn i dagens barnehager nemlig.

Gjest Thessie!
Skrevet

Det er godt å høre at det finnes noen som synes det:)

For vi får stadig høre dritt om at vi "har en så enkel jobb", "hvor vanskelig kan det være å passe unger da" osv. Og tro meg det kan være veeeeldig krevende å passe unger! Det er ikke bare englebarn i dagens barnehager nemlig.

Å jobbe i barnehage er ihvertfall ikke en enkel jobb! Dette er et av de mest underbetalte yrkene, mener jeg.

Skrevet

Det er helt utrolig at det å jobbe i barnehage ikke har større status og bedre lønn. Slik det er nå er det å jobbe i barnehage noe "alle" kan gjøre, uansett kvalifikasjoner. Å jobbe i barnehage er ofte NAV-tiltak uavhengig av om personen egner seg eller ikke. Jeg syns det er helt utrolig at det ikke satses mer på de minste barna. Det er tross alt de som er framtiden vår, i tillegg til at ressurser i barnehagen er ressurser spart senere.

• Liker 4
Gjest Thessie!
Skrevet

Det er helt utrolig at det å jobbe i barnehage ikke har større status og bedre lønn. Slik det er nå er det å jobbe i barnehage noe "alle" kan gjøre, uansett kvalifikasjoner. Å jobbe i barnehage er ofte NAV-tiltak uavhengig av om personen egner seg eller ikke. Jeg syns det er helt utrolig at det ikke satses mer på de minste barna. Det er tross alt de som er framtiden vår, i tillegg til at ressurser i barnehagen er ressurser spart senere.

Der sier du noe viktig! Jeg er i en barnehage som absolutt kunne trengt ekstra ressurser grunnet flere utfordringer, men det får de ikke. De søker og søker, men de får aldri ressursene de trenger. Så nå må de sitte og se på at ting ikke går som de burde. De er heldigvis utrolig dyktige, men med for få ansatte på så mange barn så er det ikke alltid like lett å fokusere på alt som trenger å jobbes med. Så når disse utfordringene ikke blir jobbet nok med i barnehagen, er sjansen stor for at utfordringene blir større og større.

Skrevet

Der sier du noe viktig! Jeg er i en barnehage som absolutt kunne trengt ekstra ressurser grunnet flere utfordringer, men det får de ikke. De søker og søker, men de får aldri ressursene de trenger. Så nå må de sitte og se på at ting ikke går som de burde. De er heldigvis utrolig dyktige, men med for få ansatte på så mange barn så er det ikke alltid like lett å fokusere på alt som trenger å jobbes med. Så når disse utfordringene ikke blir jobbet nok med i barnehagen, er sjansen stor for at utfordringene blir større og større.

ja, ikkesant! Jeg lurer på hvorfor folk tror at ting som ikke er på stell når barna er små på mirakuløst vis skal "gå seg til" når barna blir større. Eller hvorfor det ikke er logisk for alle at det er billigere å gi veiledning til småbarnsforeldre der man kan hindre dårlig utvikling og dårlig samspill og manglende grenser, kontra å prøve å rette opp ting som har gått galt (eller i verste fall plassere barn i fosterhjem) når barnet har blitt tenåring... Hvorfor anerkjennes ikke barnehagen som en forebyggende arena der samfunnet kan spare millionbeløp på å sette inn ressurser til tidlig innsats??? :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

ja, ikkesant! Jeg lurer på hvorfor folk tror at ting som ikke er på stell når barna er små på mirakuløst vis skal "gå seg til" når barna blir større. Eller hvorfor det ikke er logisk for alle at det er billigere å gi veiledning til småbarnsforeldre der man kan hindre dårlig utvikling og dårlig samspill og manglende grenser, kontra å prøve å rette opp ting som har gått galt (eller i verste fall plassere barn i fosterhjem) når barnet har blitt tenåring... Hvorfor anerkjennes ikke barnehagen som en forebyggende arena der samfunnet kan spare millionbeløp på å sette inn ressurser til tidlig innsats??? :kjefte:

Jeg jobber ikke i barnehage men er veldig enig i dette! Men det er jo en generell tendens i samfunnet og politikken: manglende evne til langsiktig tenkning.

Når det er sagt, så gjør mange av dere som jobber i barnehage en kjempeinnsats med de ressursene dere har, og dere skal bare vite at vi er mange som er takknemlige (selv om vi ikke får sagt det til dere).

Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men har søkt på pedagogisk lederstilling i en barnehage. Jeg er utdannet barnevernspedagog. På intervju fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom til å få ped.leder lønn, siden jeg ikke var førskolelærer.

Hva slags lønn får jeg da?

Er det noen her som er barnevernpedagog og som jobber som ped.leder? Hva tjener du?

Skrevet

det høres rart ut. Skal du jobbe som pedleder skal du ha pedleder lønn.

Hender jo at barn- og ungdomsarbeidere jobber som pedledere i perioder (på disp) og da får jo de pedlederlønn...

Ikke godta det!

Skrevet

344000,-

Jobber som, ped.leder i Trøndelag. Runder snart 4 års ansiennitet, så da øker det litt.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som ufaglært assistent,1 år vikariat. Trondheim kommune , og har ei årslønn på 313000

AnonymBruker
Skrevet

Har null utdannelse(kommer rett fra vgs), tjener 265 000 i året.

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 390 000 i året. Utdannet førskolelærer, er ansatt som ped 2.

Ang å være barnevernspedagog i ped.lederstilling:

Kjenner bare til ett tilfelle i min bydel (jobber i Oslo), vedkommende er lønnet noe lavere enn de med førskolelærerutdannelse. Ved å evt bygge på med småbarnspedagogikk ville h*n gått opp i lønn. Synes i grunnen ikke det er problematisk, vedkommende trenger tettere oppfølging i sitt arbeide, og mangler en del kompetanse og kunnskap. Gjennom arbeidserfaring, veiledning og ved egenstudier kommer man jo langt, men lang erfaring tilsier ikke nødvendigvis god praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som assistent og har en årslønn på 325 000. Har da full ansinitet, 20 år. Liker jobben min godt, men vi er underbetalt for den jobben vi gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...